Hotel Agan vs Hotel Feronya

Vi tog en taxi in till Taksim för jag bodde tydligen inte alls i Taksim som jag trodde utan i Gülhöne eller vad det heter.. GUL HÖNA! Hahaha.. Knatade runt i Beyoglu bland miljoner av människor i kokande hetta.. Och det var sant som Malin sa, Starbucks överallt. Gick förbi Svenska ambassaden för att jag skulle ha koll på vart den låg, ska förbi dit på måndag och säga hej och meddela av ytterliggare en svensk har anländit till Istanbul. Vi fixade kontör till mitt turkiska nummer och letade rätt på skolan så jag kunde anmäla mig. På tisdag ska jag vara där klockan 09:00 för skolstart.. Pirrigt! :)

Utöver det så ansåg han att €30 för det hotellet jag bodde på var för mycket i och med att jag skulle behöva åka en bit varje morgon till skolan tills att jag hade hittat en lägenhet.. Han visste ett 4 stjärnigt hotel som låg 10 minuters gångavstånd från skolan som kostade €45 natten, så vi drog förbi där och reserverade ett rum för mig med start från Söndag så jag har precis meddelat hotellet att jag inte blir här i 7 nätter, utan 2. Deras trådlösa internet här är dessutom oerhört långsamt och det står jag inte ut med jag ser framemot flytten.

Nu är jag iaf på plats, har handlat det nödvändigaste, fixat iordning så gott som det går i mitt minimala rum och kopplat in högtalarna till datorn. Klunkar vatten och lite Efes, sitter i fönstret och spionerar på allt folk nedanför och poppar musik. Jag fick bara med mig min gamla kamera ut idag, så ni får ursäkta kvalitén på bilderna.
Klockan 22:00 ska jag möta Tayfun och Louise för en sen middag. Tayfun är en gammal vän från Alanya som har flyttat hit och för nuvarande bor med sin danska tjej Louise här.. Ska bli trevligt att träffa dom, är dock väldigt trött men ska nog lägga mig och vila lite och sedan hoppa in i en dusch..

Det var allt för mig just nu, men på återseende när jag är tillbaka.

En random bild på en random gata.


Min utsikt då jag sitter i fönstret och dinglar med fötterna.


Mitt hotell-rum.. Anledningen till att jag drar.






Kommentarer
Nert

Utsikten var iaf mys! I Sverige spöregnar det förövrigt nu när jag skriver det här. Kul!

Man är iofs hellre här än i Istanbul. KÄFTEN!

2009-08-28, 21:31:31
Jenny & Anton

Va försiktig hjärtat och ha så kul ! <3

2009-08-29, 00:43:30

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback