Jag ser det snöar!

Jag kan väl erkänna att jag till viss del håller med om min vän Anna's uttalande..
"Tycker att det är kul att södra Sverige skriker "SNÖKAOS!" så fort det snöar lite. Allt under tre decimeter är löjligt att klaga på.."
(Hon bor i Östersund, det vill säga norrut som ni kanske misstänker..)

Men det känns lite som Turkiet-fasoner, när trafiken spårar ur helt och hållet så fort det kommer lite snö.
Kom igen, vi bor i Sverige och borde väl ändå ha lite koll vid det här laget?
I Turkiet så blir oftast alla skolor (ibland även jobb) inställda första dagen då mycket snö faller för dom vet inte hur dom ska ta sig dit..
Och detta är faktiskt sant.
Men då är det ju också Turkiet i all ära.. ;)

"Trafikkaos i snöfallet" /Aftonbladet.



Kommentarer
Anna

Framför allt så tycker man ju att sörlänningarna borde lära sig - det händer ju varje varje varje varje år! Och ändå blir södra Sverige så vansinnigt förvånade och handikappade över det vita luddet som faller.



Näru, snökaos.. det har man helt olika definition på i detta land.

2009-12-15, 12:30:25
Lina

Jag håller med Anna ovan, trotts att jag är en skåning. Men har alltid undrat hur f-n Skånetrafiken bär sig åt. Lära sig av sina misstag någon? Nä år efter år är det fullkomlig kaos.


Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback