Tysk musik?

En grej till innan jag ska stänga ner och möta John Blund.
Ni som läst Malin's blogg har väl inte missat att hon klagar på att jag tjatar ut låtar och är allmänt dryg i min musiksmak?
Well, ett undantag är den turkiska som även hon uppskattar lika mycket som jag..
Anyway, hon påstår att jag spelar kristen musik, detta då i form av Carola's julskiva 'Jul i Betlehem'.
Den tycker jag är supermysig och den får mig att tänka på back in the days med min mamma.
Men så är ju Malin muslim, så det är väl som kråk-tjatter i hennes öron..

Min poäng med detta är att nu när Malins familj vart här så lyckades henne tekniska bror Isak med att ställa in MTV på våran tv vilket är en 10 poängare!
Tyvärr så är det den tyska MTV'n då vi typ bara har tyska kanaler, men ibland så går det serier på engelska med enbart tysk text och dessutom så får vi ju se en hel del musikvideor.
Så idag när jag låg på soffan så kom det en tysk låt och jag sträckte mig på en gång mot fjärrkontrollen för att stänga av ljudet, men så hindrade jag mig..
Det lät fint? Inte tyskan alltså, men själva melodin..

Jahapp, I skrivande stund så har jag lyssnat på denna låt ca 45 gånger.

Och när jag lyssnar på tysk musik (vilket aldrig inträffat självvalt) så tänker jag på min söta och fina vän Anna Haegerstam som jag lärde känna på Malta och som hann bli både min sambo och en väldigt nära vän.
Hon bor kvar och lever loppan på den lilla ön tillsammans med sin rara pojkvän Victor.
Sänder en tanke och kram till dig min vän! :)

Här är låten i alla fall, ge den en chans och lyssna..
(Malin, förbered dig på några dagar av TYSK musik så kommer du nog knäböjja för att jag ska återgå till Carola.. Muahaha..)


Xavier Naidoo - Alles kann besser werden
http://www.youtube.com/watch?v=wMIGQp4YhuU



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback