Rått slut på en drömsemester.

Klockan är 19:30 och jag ligger redan nybadad och nerbäddad i sängen..
JEEZ, vilken semester!

Tisdagen var sinnessjuk, har aldrig vart med om något liknande men vi lägger korten (70%) på bordet här i bloggen!
Mötte upp Lasse och TJ för frukost på Off shore i Sliema, något smarthuvud kläckte idéen att vi skulle göra något åt bakfyllan som vi alla led av, resultatet var att vi skulle ses 1 timme senare på Hugo's för färgglada coctails..
Vinglade till Betsson kontoret för att säga hej och hoppade därefter in i en taxi till Paceville.
Klockan 15 startade vi och när klockan var 18 då vi tog in notan såg vi att vi hade smällt i oss tretton coctails var.. Ojdå.
Och alla som har vart på Hugos vet att dom inte snålar med spriten i drinkarna.. Eeehh..
Hem, tog en power nap och en dusch och möttes efter det upp på Hugos igen för fortsatt fest.
När klockan var 05 rundade vi av.

Vem i världen orkar ett sådant race?
Efter en veckas konstant festande?
Tror ni jag fick sota för det dagen efter eller?

Drog på en shoppingrunda samt lunch med Maria och Anna, och Dwayne och Michael anslöt sig senare till sällskapet.
Vädret var som bäst så jag är glad att jag kom ut, men jag gick runt hela dagen och såg dubbelt och dessutom gick dubbelvikt..
När jag kom hem vid sex var jag totalt död, jag var så trött och orkeslös att ögonen var som streck.
Tänkte ta en powernap för att sedan gå ut på en alkoholfri middag och därefter hem, men jag lyckades inte somna!

Efter några timmar började jag inse vad det var, eftersom jag har vart med om det förr ett par gånger..
Delirium!
Då har det fan gått långt, och jag insåg genast hur mycket jag hade skadat min kropp under den gångna veckan med allt hämningslösa festande..
Det händer ju så sällan att jag festar till det i Sverige, så jag tyckte väl undermedvetet på något sätt att jag kunde ta igen..
Jag gick och la mig klockan 23 igår och somnade inte förrän 06:30, trots att jag var sååå trött.
Jag låg bara och skakade, kallsvettades och hade mardrömmar som gjorde att jag vaknade upp med ett ryck och panik var 15'e minut HELA natten..
Fick sova i 1,5 timme och sedan var det dags att åka till flygplatsen..
Hemresan var hemsk med tanke på mitt tillstånd, men nu har det stabiliserats sig.
Åt mitt första hela meal med mat sedan jag vet inte hur länge som helst, flera dagar..
Det gjorde gott och det känns okej att dricka vatten utan att det står upp i halsen, så nu ligger jag i sängen och tänker sätta mobilen på ljudlös och strunta helt och hållet i alarmklocka.

Trots att semestern slutade som den gjorde så är jag supernöjd!
Jag har haft det sååå kul och det har inte vart en sekund då jag inte njutit.
12 poäng av 10 möjliga, och jag har redan börjat planera nästa resa.
Dock inte i samma fest-tempo som denna, något måtta får det vara!
Nu ska jag låta min stackars kropp och mitt psyke vila hela helgen och därefter är mitt hälsosamma liv i full gång igen, och jag längtar! :)

Tisdag eftermiddag..


Drömläge, här ska jag bo om jag flyttar tillbaka!



Kommentarer
charmika

Drömsemester :)



!!!

Malta!!

2010-03-25, 22:13:57 http://cocacoco.blogg.se/
Lina

Mamma-Lina tycker att det är lite skönt att du är tillbaka i Sverige och kan leva hälsosamt igen...

2010-03-26, 16:39:55 http://enlangblondin.blogspot.com/
camilla i baltimore

poker sager du..



Tävla om halsband och örhängen fran Forever21 på min blogg idag!



http://mopsmamma.blogg.se

2010-03-26, 17:02:51 http://mopsmamma.blogg.se/
Jonna

fy fan vilken härlig bild! :)

2010-03-26, 17:47:27 http://septemberjonna.blogg.se/
Miki

C - Ja, denna vecka ligger på topp 20 i hela livet!

L - Tack för omtanken, ser framemot att du kommer upp till Sthlm, och självklart tänker jag inte vara nykter då!

C - Poker, ja..? :)

J - Det var finare i verkligheten! :)

2010-03-26, 21:22:06 http://mikissurroundings.blogg.se/
Anna

Haha, verkar som att du haft en bra semester! Jag har väl hållt en femtedel av ditt tempo på fjällresan och är helt färdig! Märks att jag är flera månader äldre än dig ;)



Ja, det är ganska mycket resor planerade nu när Erik inte ska spela hockey mer. First up är födelsedagsfirande på Island och valsafari! Sen ska vi väl försöka hinna med lite mer storstäder, några sista minuten och avrunda året på Sri Lanka. Bäst och passa på innan han snörar på sig skrillerna igen... Blir det Alanya för dig?



Puss!

2010-03-27, 10:26:20

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback