1,5h power walk in the forest.

Vilken oslagbar och fantastiskt skön helg jag har haft!
Jag har blivit gammal och ringrostig och föredrar mycket hellre att ta det lugnt och vara hälsosam än att springa ute på krogen och vara rund under fötterna.
Eller föredrar och föredrar, jag skulle nog säga att det är sjukt kul att gå ut och festa och slå runt om man befinner sig i rätt sällskap och att det inträffar något speciellt, någon gång då och då ibland.
Jag har som ni märkt kommit in i min hälsosamma vardag igen där ett glas vin känns onödigt med tanke på alla kalorier..
Hade mitt sista race förförra veckan ihop med Örpen, men nu ska rosén bytas ut mot protein-drinkar!

Har vart ute på en fantastisk långpromenad ihop med min vapendragare Eija.
Vi gick ut i skogen där jag bor och bestämde oss för att ta en väg ingen av oss tidigare gått och det slutade med att vi gick vilse och hamnade vid mystiska stigar med skumma skyltar, vid vackra bäckar, enorma ko och hästhagar, lummiga skogsdungar, strandbryn, bondgårdar och pampiga herrgårdar.
Det var underbart och jag fullkomligt älskade känslan av att fritt ströva omkring i skogen utan en bestämd direktion i form av stig.
Att vi var vilse och totalt bortkomna rörde inte mig ryggen, jag var helt upprymd av känslan av att vare mitt ute i naturen.

Sen när vi väl hittade civilisationen och kom ut på en asfalterad väg så kändes det som om vi befunnit oss i paradiset.
Det kändes som att hela skogsvistelsen bland alla vackra herrgårdar och mystiska stigar bara varit en dröm.
Eija måste ha trott att jag varit på droger för jag var helt lyrisk efter promenaden!

När jag blir stor ska jag ha en herrgård ute i skogen med massa hästar!
Jag tror nog att jag innerst inne är lite av en skogsmulle..
Får passa på att ströva omkring bland träden innan mitt kära Berghem byts ut mot storstadens puls i London :)





Bögs gård?















Kommentarer
Lina

Oj vad fina bilder! Fantastiskt vackert!

2010-10-03, 20:01:31 http://enlangblondin.blogspot.com/
Miki

Det är svårt att misslyckas med bilderna i en sådan vacker miljö.. :)

2010-10-05, 10:57:44 http://mikissurroundings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback