I can enjoy society in a room; but out of doors, nature is company enough for me.

Har haft världens mysigaste impuls-söndag som tidigare nämnt.
Papsen väckte mig och frågade om jag skulle med ut i skogen och plocka svamp, why not, kan inte minnas senaste jag gjorde det.
Måste vart över 15 år sedan då vi spenderade helgerna ute på landet i Norrtälje.

Drog på mig gummistövlar och omatchande mjukiskläder och traskade ut i skogen som ligger intill vårt hus och det slog mig genast vad mycket jag missat!
Jag och Nattan skämtade om att vi är typiska betongbarn som hoppar till så fort vi får syn på en spindel.
Naturen och skogen inger en sådan ofattbar harmoni och jag känner verkligen vilken sinnesro jag får där ute bland alla granar.

Tror inte paps kommer fråga oss igen om vi ska haka på ut och plocka svamp dock, han spenderade mestadels av eftermiddagen med att gå och ropa och vissla på oss som två hundar, haha!
Han är elit-svampplockaren själv medan dom två betongbarnen traskar omkring med en kamera och utbrister 'wooow' till varje stubbe, svamp och gran vi ser.
Vi var en sisådär 100 meter bakom honom hela tiden och med hälften så lite svamp som han samlade på sig.





Kommentarer
annika

de ser ju super mysigt ut

2010-09-19, 22:05:36
Lina

Gud vad härligt!

Frisk luft är underskattat.

2010-09-19, 22:05:42 http://enlangblondin.blogspot.com/
Anonym

En helt underbar dag, mer natur från och med nu!

2010-09-19, 23:51:31

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback