tunnelbanehelvettedraåtskogenjagblirgalen!

Herregud, jag har massor av skriva om känns det som.
Bara sådana här småsaker som man skriver ner randomly i bloggen då och då, sånt har jag tänkt på och sedan blivit superfrustrerad för att jag inte har haft tid att skriva ner det och sedan glömt det.

Min morgon startade mindre bra..
Stod i duschen med råttpittar till ögon innan klockan slagit 05:30, detta för att det är sista dagen med långt, tjockt hår och måste därmed stylas en sista gång.
Imorgon är svallet ett minne blott och jag förvandlas till flint-Miki..
Håret var grymt snyggt hemma men när jag väl anlände till jobbet 1,5 timme senare såg det bara trist och vardagligt ut.

Allvarligt, en och halvtimmes resväg är inte okej då det normalt sett tar en halvtimme.
Jag var en av dom 200.000 människor som drabbades av det stora tunnelbanestoppet imorse.
Åkte med pappa till Vretens tunnelbanestation, hann chilla på tåget i två stationer innan dom meddelade att Västra skogen var slutstation på grund av elektriska fel och att ersättningsbussar gick till T-centralen.
Kommer upp till bussterminalen och det finns varken en buss eller taxi i sikte, bara en drös av cirka 600 människor (utan överdrift) som står och huttrar och förbannar SL.
Kul att jag valt nylonstrumbyxor och klänning just idag när det var fem minusgrader och snö.
Hoppade på tunnelbanan tillbaka för att ta pendeltåget från Sundbyberg men jag var inte direkt ensam om att ha haft den idéen så det tog också sin lilla tid i form av tunnelbans-förseningar och basar-stämning på tågstationen.
Väl på tåget stod vi packade som om vi befann oss på ett tåg till Auswitch.
När jag finally kommer fram till kontoret finns det inga hårdkoka ägg färdiga på frukosten så det fick jag klara mig utan.. Satan helvetti!

MEN, vi vet alla att Miki absolut inte är en negativ människa så en kopp kaffe senare var hon sitt vanliqa glada jag igen! :)

Hur har eran dag varit so far?



Kommentarer
Elisabet

Same ungefär... Jag drabbades av tåg förseningarna också.... bajs SL...

2010-09-30, 13:31:45 http://elisabetwallgren.blogg.se/
Chailatte

I drive to work :P

2010-09-30, 13:37:30
Miki

Läge att skaffa körkort kanske...

2010-10-01, 09:07:57 http://mikissurroundings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback