Mer fredagsvin åt folket.

Jag var ju lediga några dagar vilket vi inte pratat om, finns inte heller så mycket att säga.
Spenderade dom två nätterna hos min fina Emmi med mys på hög nivå som vanligt.
I fredags mötte jag upp Lina på eftermiddagen för vårt sedvanliga fredagsvin.. ;)
Hon befann sig i Stockholm över helgen och vad passar inte bättre än att spinna på på våran uråldriga tradition sedan Istanbul?

Fredagsvin #1, fredagsvin #2, fredagsvin #3, fredagsvin #4, fredagsvin #5, fredagsvin #6, fredagsvin #7, fredagsvin #8, fredagsvin #9 ...

Ja, you get it - jag sitter här och är mega-nostalgisk och drömmer mig tillbaka till Istanbul.
Både jag och Lina har hamnat i en sits där saknaden till drömstaden är kolossal, och jag personligen spenderar för mycket tid med att läsa gamla inlägg från förra hösten då jag bodde där..

Om ni känner mig rätt så förstår ni att planeringarna på en Istanbul-resa redan är födda, dock med lite mer framförhållning än normalt sett.

Nedan en bild på min fina Lina och på min Fenerbahçe-katt som ständig envisas med att lägga sig datorn då man har viktiga saker att pyssla med.. (Som att läsa gamla inlägg från Istanbul..)








Kommentarer
annika

fredags vin :) ser mysigt ut där på kulturhuset jag drar till Istanbul om 2 v :D ska ha din guide tätt intill mig puss

2010-08-22, 08:17:24
Angie In Turkey

men kan du beratta va det ar du alskar med istanbul, orkar inte bladdra tbx i arkiven. Nar bodde du har och vad gjorde du da??????? Puss!

2010-08-22, 21:57:34 http://angielovely.blogg.se/
Miki

Annika, helt rätt - jag drar dit om två månader :)



Angiepangie, jag svarar i din blogg. Men vad finns det att INTE älska med Istanbul? :))

2010-08-22, 22:02:54 http://mikissurroundings.blogg.se/
Lina

Åhhh! Tack för den fredagsvin nostalgin! Och trenden var ju tydlig, det började med ett glas, fredagen därpå slog vi till på två glas var, fredagen efter blev det minsann en flarre, sen peakade vi med typ två flaskor var och skrattanfallet på Starbucks kl sex på kvällen... I höst/vinter gör vi det igen! The House Café och minst en flaska var... :)

2010-08-22, 22:51:32
Miki

Jag kan knappt bärga mig!

Försöker att inte tänka på det för jag blir alldeles tossig och nipprig! :)

2010-08-22, 22:59:56 http://mikissurroundings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback