3D.

Nu har jag kommit ut i vilmlet och hittat en fin restaurang. Tuncay som jag träffade på flygplanet på väg hit visade mig det här stället och sa att här kunde jag känna mig trygg i och med att stället anses som finare och inga slödder går hit och hänger.. Har beställt någon kötträtt och sippar på ett glas rött vin.

Jag var på dåligt humör när jag kom tillbaka till hotellet idag, jag visste inte vad jag skulle göra och svor över att jag inte har så mycket kontakter än så länge. Men så slog det mig att vad hade jag tänkt mig?
Jag hade inte ens räknat med att ha sällskap under helgen, och denna kväll var och kommer förmodligen bli den enda då jag känner mig ensam och uttråkad. Så jag höjde volymen på högtalarna och började göra mig fin med syfte att gå ut och äta på stan.. Det blir inte roligare än vad man gör det till!

Dagen har vart bra och väldigt impulsiv. Försov mig som sagt igen och vaknade på tok för sent..
Jag hade faktiskt övervägt tanken att inte byta hotel och stanna, för innerst inne trivdes jag där.
Det var aldrig tyst utanför fönstret och det fanns alltid något att sitta och titta på under rök-pauserna.
Hade jag fönstret öppet så kändes det nästan som om jag satt nere med alla andra, så jag stormtrivdes faktiskt känner jag nu i efterhand. Trots minibaren.

Anyway, jag tog upp det med grabbarna i receptionen och undrade om det fanns någon chans att jag kunde avboka min avbokning. Alltså stanna tills på fredag som det var sagt från början, men tyvärr var det fullbokat så jag fick snopet gå upp och packa ihop mina pinaler trots allt.. Lämnade in väskorna bakom receptionen och satte mig ner på kuddarna och beställde frukost. Fick sällskap av en av grabbarna som jobbar där vid namn Talat. Blev sittande där ett tag, lekte med kattungen och hundarna, drack té, pratade om allt möjligt och var allmänt o-stressad. Skillnaden från hekten och stressen i Sverige är verkligen märkbar.. Oavsett om man är ledig eller ej så är det alltid en slags omedveten stress, för det är inte ofta då man inte har något planerat och man känner verkligen bristen på fritid. Här, hittills så är det verkligen 'ta dagen som den kommer' och jag gillar det :)

Dagens plan vart hur som helst att jag och Talat skulle ta en taxi till mitt nya hotel, jag skulle upp och duscha och sedan skulle vi gå till en känd moské som jag ville se. I Turkiet ändras planer väldigt fort, och det slutade med att vi tog en taxi och mötte upp hans två vänner i ett nytt enormt köpcenter. Det var sååå fint! Och jag måste nog säga att utbudet är på snudd bättre än i Sverige.. Drack lite Starbucks kaffe och gick sedan på 3D bio. Häftigt!!
Fyllde magsäcken på McDonald's och började sedan knata runt i lite affärer..

När jag kom tillbaka till hotellet så kände jag verkligen tomhet.. Jag saknade verkligen Hotel Agan! Visst, det var inte klass eller stil på det hotellet för 5 öre, men det var så familjärt och mysigt och jag kände mig verkligen som en student när jag satt i mitt rum och poppade musik och drömde mig bort i mitt fönster.. På det här nya känner jag mig anonym och instängd. Utsikten jag har är emot ett stort höghus som tydligen är där alla tv kanaler i Turkiet har sina kontor. Dom enda människorna jag ser är 2 beväpnade vakter som förmodligen driver varandra till vansinne. Kan verkligen inte sitta i fönstret och filosofera, för trillar jag ut så är det tack och hej leverpastej!

Anyway, deppade som sagt lite men rykte mig själv i kragen ganska fort.. Så nu sitter jag här på en mysig fransk balkong en liten bit över marken och gluttar på folk. Sååå underbar stad!
Imorgon måste jag gå och sola, jag ser hemskt ut! Som en ryss typ.. Ljust hår och ännu ljusare hy.. Fy!
Sitter och pratar med systeryster på msn, så jag rundar av nu så batterierna håller sig ett tag till.

Ha en god afton alla!

Frukost på hotel Agan samt utsikten från mitt nya hotel.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback