Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.

Jag vill volontär arbeta! Det är något jag alltid har velat göra, men jag fick en sådan kick nu av att jag slumpmässigt råkade hamna på Emma's sida och se vad hon pysslar med för tillfället.. Jag har inte riktigt på klarhet i det hela men planen för henne var att volontärarbeta på barnhem och skola i 5 månader med start från Januari detta år, men kände efter den perioden att hon inte på långa vägar var klar med Thailand. Så nu pluggar hon på universitet i Bangkok och har 4 år framför sig. Hur coolt är inte det? Jag dör! Det är absolut något jag ska göra innan jag stadgar mig och blir mamma. Förstå vad man utvecklas som människa av att göra en sådan osjälvisk sak? Att göra allt man kan för att hjälpa andra utsatta som inte har det lika bra som oss bortskämda svenskar? Jag blir varm i hjärtat bara av att tänka på dessa människor som engagerar sig i sådant.. Dessutom anser jag att ALLA bör skänka pengar. Som den där reklamen i radio, där han ber dig tänka efter hur det skulle kännas att vakna upp och vara 50 kronor fattigare. Där snackar vi wake up call.

Så nu tycker jag att alla ska googla runt och hitta en organisation eller två och skänka en hundring till. Här är några förslag..

www.sos-barnbyar.se
www.utangranser.se
www.unicef.se
www.svenskakyrkan.se
www.wwf.se
www.rb.se
www.faddertillenflicka.se
www.lakareutangranser.se
www.djurensratt.se




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback