Pepe Jeans

Nu sitter jag på ett ställe som heter Pepe Jeans och äter en lätt middag.
Dagen har verkligen rusat iväg.. Det var ingen pool för min del utan jag gick och mötte upp Louise och hennes vän Jane för en lunch på ett jättetrevlig ställe. Vi vart sittande där i säket 3 timmar pratandes om allt möjligt.. Jane är en tjeckisk tjej som är gift med en turkisk man som hon träffade i London då hon bodde där, och nu har dom bott här i Istanbul i 1 år och hon jobbar som engelska lärarinna.

Efter det hade jag tänkt att gå och sätta mig på någon servering och skriva lite blogg, dricka is-latte och spana på alla miljoner människor som passerar på Istiklar under dagen, men Louise som egentligen behövde gå hem beslutade sig för att följa med på en snabbkaffe för vi var mitt uppe i en intressant konversation.. Vi vart sittande i säkert 2 timmar. Det är som sagt det som är charmen med Turkiet, allt kan ändras på en sekund.. Planerna man gör är inte lika spikade som dom är i Sverige, det är mer go with the flow down here..
Nu har hon precis gått och jag beställde in en enorm toast. Det bränner i munnen, för den var aningen för stark för min smak..

Imorgon är det dags för skolstart och det är en blandad förväntan med nervositet. Det ska bli kul att äntligen börja det man är här för att göra, och få mer strukturerade dagar.. Jag har fått förvarningar om att jag inte kommer lära mig alltför mycket på 2 månader för det är otroligt mycket grammatik man går igenom, men vi får se som sagt.. Beror ju också på hur mycket jag övar och använder språket.

På onsdag ska jag, Louise och Jane åka till en stor bazar och kika runt.. Ska försöka att inte impulsshoppa något, så mycket smartare att spara det tills sista månaden så man vet på ett ungefär vilken ekonomi man har att röra sig med. Och det skulle ju inte heller skada om jag har kvar pengar på kontot då jag återvänder till Sverige.. Jag tog med mig rätt mycket höstkläder hit i och med att det tydligen är kyligare på kvällen, men det var inte ett så smart drag har jag insett.. Risken är ju större att man är hemma och pluggar och tar det lungt på kvällstid än dagtid.. Men men, förhoppningsvis blir det kyligare här snart.. 30 grader dagtid när man ska plugga och inte har tillgång till en pool eller strand känns rätt meningslöst.. Plus att jag vill börja använda min nya päls-väst ASAP :))




Kommentarer
Anna

hur är det att vara blond i Istanbul? Kladdar de på dig?

2009-08-31, 22:13:08 http://annahaegerstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback