En sjal? Eller två?

En av dom vidrigaste saker jag vet är maneter!
Jag har ingen som helst aning om varför dom ens existerar?
Dom är VIDRIGA!
Läste precis om jätte-maneter i Kina som flytit in vid kusten och dödar all fiskefångst, och dom är tydligen stora som hästar!!
Tvekar på om jag får ner någon lunch idag... :(
Eller jo, det får jag.
Mamma Emmi som jag hade myskväll med igår och sov hos skickade med mig en överdrivet stor matlåda (kommer räcka i 1 vecka) som jag ska mumsa på snart.
Tack min fina tjej! :)

Vi satt och pratade minnen igår, något som alltid är lika kul tillsammans med henne.
Båda bröt ihop i skratt och mindes den gången då vi bodde på Malta och sammanlagt hade 100sek kvar fram tills löning, som var 1 vecka senare..
Vi prioriterade så som att självklart vart det inget festande, minimal rökning och väldigt billig mat - typ nudlar.
Så vi knatade iväg mot den stora supermarketen Tower i Sliema för att bunkra upp oss med mat för en vecka..
På vägen mot Tower så passerade vi en affär som sålde sjalar.. Väldigt fina sjalar..  Oemotståndliga sjalar..

5 minuter senare stod vi där med 3 stycken sjalar och lite små mynt kvar i plånboken..
Utan mat och utan cigg. Men sjalar hade vi!
Det är ett minne som vi alltid skrattar lika gott åt, jag och Emmi och vårt till och från oansvarsfulla tankesätt ;)



Kommentarer
Emmi

MIN TJEJ! :)



... Malta det var tider de!

2009-12-01, 16:32:19 http://emilitsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback