hangover..

Så som man bäddar får man ligga..
Och med det vill jag säga att jag inte mådde som en prinseessa då jag vaknade.
Herregud, jag dricker så sällan nu för tiden, så dom tre (inte fyra som jag skrev igår av någon anledning) glas vin som jag smuttade i mig resulterade i en snurrig och törstig Miki med huvudvärk när klockan ringde vid halv 10.

Efter ett glas Oboy och några mackor känner jag mig dock bättre, men jag hade gärnat legat hemma och tagit det lungt.
Istället så ska jag in till kontoret på min lediga dag och sitta på föreläsningar.
Jag får förvisso betalt för det, men det känns inte så frestande ändå..
Efter föreläsningarna så ska vi ha pokerturnering och sedan ska vi till Mornington hotel på Östermalm och äta julbord.
Blir nog trevligt trots allt..

Igår var det julklapps-shopping i Kista centrum, och därefter en kort sväng i Jakobsbergs centrum.
Jag begav mig lite tidigare till Viksjö så jag kunde gå förbi Åsa och ta en fika medan jag ändå var i krokarna..
Åsa är min gamla bästa kompis mamma.
I flera års tid i tonåren så bodde jag i princip där, så det vart lite som en mamma-figur för mig också.
Mysigt var det att träffa den familjen efter så många år, och barnen hade växt så mycket att jag knappt trodde det var sant.
Förstå en pojke på 13-14 år, som idag är en vuxen kille med en cigg i munnen? Vad fan?

Jag och Åsa.


Mike :)
Bianca, haha.



Kommentarer
Lina

Det är alltså en flarra man ska dricka, på eftermiddagen, så vaknar man utan hangover...

Lina

Föresten, jag VILL så gärna höra om spådamen. Tell us!


Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback