Äntligen lite välbehövlig motion!

Idag hade jag en väldigt fin start på dagen och det har jag M's mamsi att tacka för.
Klev upp ur sängen till ett dukat frukostbord med tända ljus - sååå mysigt!
Begav mig sedan till skolan, och självklart en sväng förbi Starbucks för att få i mig min dagliga ranson av kaffe, och dom hade satsat stort på att julpynta hela lokalen, till och med kaffemuggarna var i julmönster.
Hmm, i Turkiet och dessutom redan i början på November?
Tycker förvisso julpyntning är enormt mysig, men julen känns så enormt avlägsen här ändå..

Kom hem till lägenheten och upptäckte att nycklarna låg inne på köksbordet och inte i väskan där dom ska befinna sig, så jag vart sittande på trappan med min kebab i högsta hugg medan jag väntade på gänget som tack och lov befann sig väldigt nära.
Minglade lite här hemma, sedan gick jag och satte mig på Café Nero för lite plugg.
Hade glömt mitt ordlexikon så jag vart lite begränsad, men fick lite gjort i all fall.

Tog en rask promenad hem och kände med detsamma när jag kom innanför dörren att jag hade en hel del överskotts-energi samt på tok för mycket tankar att rensa.
Övervägde beslutet i några minuter, om jag vågade ge mig ut efter klockan 10 och motionera i vårt område..
Svar JA, sååå som jag saknar träningen!!
På med hörlurarna, joggingskorna och pepparsprayen i högsta hugg sedan stack jag ut och sprang i dugg-regnet!
Det var helt underbart och jag förstår inte att jag inte gjort det tidigare?
Hade förvisso astma-anfall, hjärtstopp och andningsnöd när jag kom hem, men det var det värt och nu ligger jag här nyduschad i sängen och känner mig superskön och avslappnad.

Har haft bra disskussioner med M's mamma medan hon vart här och speciellt ikväll.
Det har vart supermysigt att ha dom här, och mamsen hade gärna fått stanna i en vecka eller två till. :)
Du är verkligen go du!

Imorgon anländer Oscar med sällskap till Istanbul så jag ska möta upp dom vid två på asiatiska sidan och mingla.
Återigen, jag älskar mitt nya schema! :) Och min nya lärare är guld!

(inget beslut taget ännu.. huvudväääärk!!!)


Våran lärare är en hejjare på att måla och
tar varje tillfälle som ges att få rita på tavlan!

Nedan har vi hur insidan på en mage ser ut..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback