Bu kadar!

Som alla trogna läsare vet så var det vin-lunch på kartan idag med min käraste Lina.
Jag låg och vände och vred på mig till klockan fem någon gång så en försovning vore väl förvånande om jag inte drog?
Vi gick och käkade gözleme och därefter bänkade vi oss i en varsin fåtöj på The House Café och beställde in en flaska vin och påbörjade pladdrandet..
Malin anslöt även lite senare såg jag kunde ta avsked även där.
Fina tjejer som jag kommer sakna, och kommer se framemot tills jag träffar igen!

Tog en sväng förbi Gloria Jeans för en coffee to go och därefter kilade jag till nagel-salongen som skulle ta bort mina akrylnaglar en gång för alla.
Känner jag mig själv rätt så står jag max ut en månad och sedan har jag en en tid inbokad hos min nageltjej i Sverige för en påfyllnad. We'll see..
Hur som helst så visste inte denna salong vad dom pysslade med, trots att dom hade låtit så övertygande igår.. Jag blundade och be ihop flera gånger för att jag inte ville se vad tusan dom gjorde med mina stackars naglar.
Slet, bände och drog? HALLÅ, tror ni det hjälper? Det gör ONT!!!
Och tror ni det hjälper att jag ska sitta med fingrarna i ett aceton-bad i 15 minuter? NEEEEEJ!
Min turkiska är dock så pass begränsad att jag inte kunde förklara för dom att det dom gjorde var oproffisionellt så det tjöt om det..
Jag vart dock bundis med ena tjejen till slut och blev kvar på salongen en halvtimme efter att dom var klara för lite té-drickande och turkiskt pladder. Skräll.

Hemmavid och har precis blivit klar med packningen, så nu ska jag ta en sväng på stan..
Ta ut pengar för taxi'n imorgon, äta så mycket musslor som jag bara orkar samt allmänt njuta av den turkiska atmosfären..

Jag älskar Turkiet.

Morgonpromenad med Paço.
Förstå att det finns en sådär här park i Tarlabaşı i Beyoğlu?
Un-fucking-believable.






Lilla hjärtat!




Jag glömde tyvärr kameran idag under dagen..
Men ni får föreställa hur fabulous det var med vin-lunch osv! ;)

Detta är resultatet av min misshandlade naglar..
Usch, har ni någonsin sett skabbigare händer?!
Helt torra och nariga av dom sjuka mängder aceton
som dom tvingade mig att fingerbada i..
2,5 år med fake-naglar, man kanske inte kan förvänta sig det bästa resultatet dock?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback