Allah allah!

Idag har jag vart med min fina vän Louise, en heldag körde vi på!
13.00 till 21.00 hängde vi i gäng och det är alltid lika trevligt att spendera tid med henne.
Började dagen med en lunch på 1st café på Istiklal, jag åt kyckling nudlar som jag kanske har ätit ca 40% av mina tre månader här.
En sedvanlig fika på Gloria Jeans och därefter strosade vi utefter Istiklal på jakt efter örhängen till Louise vän.

Och nu ett meddelande; Jag vill inget hellre än att ha med mig massor av presenter hem till alla nära och kära, tyvärr får ni nöja er med en butter Miki i och med att jag har vart oansvarig och brännt alla mina pengar.

Vi passerade den stora fina kyrkan på Istiklal och jag skulle prompt in!
Här ska det bes..
Det var gudstjänst på något språk jag aldrig hört förut, säkerligen latin.
Satt och relaxade ett tag, tog upp kameran och stängde av blixten för att ta ett kort men då tornade en väldigt svart man upp bakom mig och knäppte mig på fingrarna. Aja bajja, inga kameror i kyrkan! Okej, okej..
Tände två ljus, ett för min finaste Roffe och ett för min farmor sedan lämnade vi gudstjänsten med frid i sinnet.

Tog ytterliggare en kaffe och strosade lite till därefter gick vi hem till mig för att se efter Paço och tur var väl det, för hundvakten som vi har verkar inte förstå att en hund behöver motion och promenader så det var bara att kila ut med det lilla livet så han fick springa av sig.

Därefter tog vi en till runda på Istiklal för att leta upp en salong som kan ta bort mina naglar, på riktigt denna gång.
Jag och Onur hade en kickboxnings-match för någon dag sedan och där gick min nagel av på mitten.
Och då menar jag mitten, så varje gång jag stöter emot mitt pekfinger mot något så strålar en vidrig smärta upp från nageln..
Detta bevisar självfallet att jag är starkast och slog hårdast, dock ej smartast taktik.
Anyway, så hittade jag en salong och jag skulle återkomma imorgon för det var något medel som dom behövde beställa.. Alla ställen jag gick till först ville ha 40-50 lira vilket är 200-250sek, men detta ställe skulle ha ynka 50 kronor! Wiipiididoo!

En kaffe och lite plugg på det och därefter gick jag till stammis-köket och sedan återvände jag hem.
Imorgon är det sista dagen i Istanbul och på kartan är date med Lina, Malin och Ahu.
Ahu är O's bror Gökhans fästmö, världens goaste människa.
Måste dessutom förbi Dilmer och snacka med dom och även till nagel-salongen.
Får se hur vi strukturerar upp dagen..

Dekoration I gatan, fint. :)


Jesus Kristus, amen!


Zigenar-barn som dansar och spelar på gatan..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback