Schizofren hund?

Ok, första natten med Paço avklarad..
Igår strax innan läggdags så kom Rabies-Lisa tillbaka!
Väldigt glad över att se oss och väldigt hungrig..
Och man har ju inte hjärta att neka henne det, så det var bara till att duka upp till fest igen..
MEN, Paço och R-L vart dock inte goda vänner.
Så när vi väl skulle hoppa i sängs så insåg vi att vi måste sära dom åt, så Malin stängde in sig i sitt rum med Paço sovande i sin hundsäng (som inte dög under natten), och jag sov med öppen dörr tillsammans med R-L.
In my opinion (bence på turkiska) så flöt natten på kanon!
När jag sedan kom in till Malins rum för att väcka den övriga familjen så såg jag att hennes natt inte vart lika ljuv som min.. Bajs och kiss i hela rummet!
Och en extremt busig Paço!
Det var bara till att svida om från morgonrock till kläder och ge sig ut på promenad med det samma.

Vad har vi då lärt oss av denna promenad?
Jo, Paço tycker om att jaga äldre damer i långa kjolar och slöja..
Han har ingen som helst koll på att han äger ett huvud, för han slår ständigt i huvudet vad han än gör.
Det är förmodligen därför han är som han är, no offense men han är faktiskt inte vidare smart..
Han har dessutom fått en vän!
Vi har en granne på gatan som äger en golden retriver som springer lös häromkring och är vän med alla, vi är inte riktigt säkra på vad dennes namn är men det låter som om dom ropar pommes-frites..
Anyway, Paço är extremt kaxig både när det kommer till hundar som är 10 gånger så stor som honom samt katter med sina vassa klor..
Och det var inget undantag när vi mötte Pommesfrites!
P-F uppskattade det, och jag är övertygad om att dom kan bli goda vänner en vacker dag.. :)






Svar på tal;

* Lina, det ligger på asiatiska sidan en bra bit bort men det är absolut värt resvägen, tro mig! Vi åker dit tillsammasn någon dag! :)
* Anna, läs bloggen oftare så hänger du med! ;) Hans namn har funnits med sedan starten..
* Nattan, det beror på vad veterinären säger imorgon samt karantän-reglerna.
Samt om han är rumsren och vad papsen anser om att få en inneboende i några veckor.. ;)



Kommentarer
Anna

Ja, hans namn har funnits länge men sen när är han "älskling"!? :D

Och man behöver inte läsa ofta för att läsa allt, men jag måste ha missat den detaljen! Kul för dig, love!

2009-11-05, 14:23:01
Lina

Vilken sötis (AlcoPalco alltså)!!!



Jaaaa! Dit åker vi och shoppar en dag! :)

Malin

Annars kan jag vara hundvakt när du är borta gumman! :) jag är här när du åker!

så kan jag ta hand om din lilla skrutt. kanske jag har en skrutt då me! ;) tänk på saken!

2009-11-06, 15:36:46 http://www.metrobloggen.se/malinek
Papsen

Pappsen gillar hundar, hoppas den är rumsren...o)

2009-11-06, 20:58:37
Papsen

2009-11-06, 20:58:58

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback