090909

Blixtar och tunder, magiska under!
Idag har vädret vart relativt stabilt, växlat mellan att ha en sjal över axlarna och att snabbt slita av sig den och försöka fläkta sig med den istället.
I förrgår samt igår har vi haft växlande REGN. Jag klagar inte, det är faktiskt rätt häftigt, för det här regnet känns inte likadant som det gör i Sverige.. Det är fortfarande varmt, men ibland så öser det ner, och då menar vi öser.
Blixtar och åska och en rejäl dusch så fort man stack ut huvudet. Jag läste precis att 23 människor har hittills dött i Istanbul på grund av ovädret, och det känns rätt overkligt men förvisso så är denna stad enorm så det måste vara långt härifrån. På min gata i stan så har vi inga problem med översvämningar.
Det har tydlien inte regnat så här mycket i Turkiet på 80 år.. Och dessutom så väntas ännu kraftigare regn imorgon samt på lördag. Passa på att skriva snälla kommentarer nu, i fall att det blir det sista jag läser.

Turkiskan är katastrof-svår! Nu är andra veckan kommen och jag är sååå förvirrad.
Rena rama grekiskan! Som vi förövrigt försökte förklara för våran lärare vad det var för slags uttryck, men hon såg ut som ett frågetecken. I Tyskland så har man ett liknande uttryck vilket lyder "Jag förstår tågstation"... Tyskar alltså..
Jag och Malin försöker förtvivlat förstå våra läxor och vänder och vrider på verben och grammatiken men det finns ingen logik, det känns som om den här kursen är en aning för intensiv faktiskt.. Men vi gör vårt bästa!

Idag efter skolan gick jag och Malin (enbart ordet jag kommer förmodligen inte synas många gånger hedanefter, utan det blir snarare jag och Malin i och med att hon vägrar lämna mig ifred ;) ) och träffade Louise på ett av våra stammis-cafén Gloria Jeans och drack milkshake och uppdaterade varandra om dom senaste dagarnas aktiviteter samt händelser. Därefter gick vi (jag & Malin) hem till oss och åt tonfisksallad samt började plugga. Nu har vi frustrerat slitit med, ursäkta, skiten i 4 timmar och båda känner att det räcker och blir över för idag.

Om 2 timmar kommer Onur och Eren och hämtar upp oss för en bit mat, så jag tänkte bege mig in i badrummet för en uppfräshning. Jag ser verkligen framemot tills fläckarna i pannan försvinner, just nu ser det ut som om jag har en svart hjälm. Eller slöja.
På tal om slöja så är det förbjudet att bära slöja i universiteten i Turkiet, det är rätt otippat faktiskt..

Dagens fråga: Har M&M flyttat ner till sin lägenhet ännu..?

Ledtråd: Inflyttningsfest var ju planerad tills på fredag, men vi har beslutat oss för att skjuta på den tills nästa helg (INSALLAH). Lina och Aras har vart på IKEA idag och köpt lite grejjer åt oss som vi skrev ner på en lista, så våran lägenhet kommer snart bli kanonmysig :) Då pratar vi inte om den temporära.

Ok, simma lungt alla!

Bilder från Istanbul igår (tur att man har med sig bikini).




Kommentarer
Papsen

Vad skönt att du inte är i fel område. Bilderna som visas på nyheterna gör din pappa skitskraj!

Snälla, håll koll så inget händer.



Puss o kram! Lisa hälsar.

2009-09-09, 20:53:46
Papsen

2009-09-09, 20:54:50

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback