Alla turkar äter gris i smyg..

Det regnar!!! Och då menar jag SPÖ-regnar! :)
Jag och Malin var på väg hem och promenerade på Istiklal i duggregn, och helt plötsligt öppnar sig himlen och det bara vräker ner! Man hör en ljudvåg av "Iiiiiih" på gatan och allt folk skingras så som vattnet skingrades när Jesus öppnade någon flod! Det var så coolt, haha! Så alla turkar stod utmed sidorna för att ta skydd, medans jag och Malin knatade på i lugn takt i mitten.. Vi är ju trots allt från Sverige och vana med regn. Det tog cirka 2 minuter innan vi var dyngsura. Till och med underkläderna var blöta! Aldrig vart med om något liknande..

Lägenheten visade sig (surprise surprise) inte vara klar.. Det är ju trots allt turkar vi har att göra med.
Från början så skulle det vara inflytt i fredags. Sedan ändrades det till absolut senast måndag. Jaaa.. Det blir väl någon gång den här veckan. Hur som helst så spelar det inte så jättestor roll i och med att vi har två lägenheter nu.. En på vardera våning, varav den vi håller till mest i är helt tom, det är bara vi två här.
Internet däremot vart fixat idag! Vi har inte sagt ett ord till varandra sedan vi loggade in på våra laptops..

Idag fick vi provresultaten och jag fick 80%.. Är inte så jättenöjd, men det är väl mitt eget fel att jag inte pluggat mer hemma. Ändrig på det denna vecka! Vi fick även två nya elever idag, en från Tyskland samt en från Belgien. Båda unga och energiska, så det var verkligen en tillskott.

Jag, Malin, Lina och Charlotte gick och åt äkta turkisk lunch idag efter skolan och kom fram till att förmodligen 90% av den turkiska befolkningen lider av Aspergers syndrom. Ironi och sarkasm är något dom verkligen inte hajjar här.. Hur uppenbart man än gör det att det är ironi, så sitter dom där med ett förvirrat uttryck och förmodligen dumförklarar en i sin egen hjärna. Så glöm alla skämt så som att alla turkar säkert smygäter under Ramadan, att det är bäst att dricka ren sprit på fastande mage etc etc..

Jag och min turkiska son.



På besök hos grannen.



Alptekin, Emre och Volkan på besök hos oss på lite svensk fika.




Kommentarer
Anna

hahaha, för bra inlägg! Älskar överskriften.



Saknar dig!!!

2009-09-08, 16:00:55 http://annahaegerstam.blogg.se/
Ela

Det ser verkligen ut som en helt vanlig traditionell svensk fika =) Mohahaha


Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback