Belly dancing!

Gårdagen var ångest på hög nivå, jag hade en riktigt svacka.
Vi ringde Burger King home delivery för vi orkade inte ens lämna lägenheten..
Beställningen lät vi våran granne Levent sköta i och med att han är turk, och då i samma veva när jag var uppe där så vart vi medbjudna till födelsedageskalas.
Suget efter att gå på fest var inte riktigt närvarande så jag sa att vi skulle fundera på det.

Hur som helst så slutade det med att vi satt i en taxi på väg dit vid midnatt, vi kände att vi behövde göra något i alla fall. Vi var där i ca 1 timme, sen släpade våran granne Kjetil med oss på en belly-dancing nattklubb.
Det var inget inträde, men priserna väl inne i restaurangen/baren var rätt oblyga.
Showen var hur som helst riktigt bra och det var verkligen en annorlunda känsla att gå på den sortens ställe i Turkiet. Jag vet inte om det berodde på att Kjetil var överförfriskad eller om han är allmänt skön, men han drog i alla fall upp på scenen och dansade ringdans med turk-gubbarna! 10 points och respekt!

Idag är det plugg samt middag med min goa vän Louise.
Planen var att träffa Veli's kusin Nilufer också, men jag vet inte hur det kommer bli på den fronten.
Vi får nog skjuta på det..

Något som dessutom hände nyss var att en random snubbe ringde på dörren och frågade efter mig?
Det visade sig vara en kompis till våra grannar som var där när jag kom uppspringande i morgonrock och tofflor en dag och bad dom öppna en vinflaska..
Han undrade om jag ville hitta på något med honom..?
Nej tyvärr, jag måste skura badrummet idag. Och imorgon. Och alla andra dagar..

Jag & Kjetil!



Är det inte en typisk studentfest att sitta på golvet?




Ett glas vin för 140sek som jag spillde ut efter ca 3 klunkar..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback