konstant hjärtklappning.

Panik-dag! Fy vilken känslomässig storm det är inom mig idag.. Det är så mycket som är avgörande och står på sin spets just nu..
Imorgon har vi som sagt det stora provet.. Det är indelat i fem kategorier.
Läsa, lyssna, skriva av, grammatik samt att skriva två mindre uppsatser, då i formen av minst 10 meningar per uppsats. Detta kanske låter hur simpelt som helst, men det är det inte!! Turkiskan är SÅ svår!

Läsa, lyssna och skriva av kommer jag nog inte har sådana svårigheter med, för det känner jag mig bekväm i.
MEN att ha koll på grammatiken samt att skriva två uppsatser känns otroligt nervöst och ångestladdat.
Inte nog med att vi då ska kunna all grammatik vi hittills gått igenom utantill, vi ska utöver det kunna stava och formulera oss rätt..
Och tänk då att en mening i turkiskan kan låta som följande "Idag vi Taksim sprang, efter restaurang åt vi."
Man ska alltså tänka tvärtom svenskan och engelskan och så orealistiskt som möjligt, och där har vi det..
Kanske, för det finns en hel del undantag också som vi ska ha koll på!
När och var görs det undantag?
Positiv fråga nutid, negativt påstående dåtid, min, ditt, deras? Igår, nästa år, nu?
Det finns miljoner olika ändelser och böjningar på verben..
Dessutom så fick vi cirka 30 nya glosor idag som garanterat kommer på provet imorgon, så dessa ska också övas in så man har stenkoll på dom. Snälla, jag kan inte ens månaderna utantill än..?

JAG HÅLLER PÅ ATT FÅ ETT PSYKISKT NERVSAMMANBROTT!!!!

Det är som sagt fem kategorier, och om man misslyckas på EN av dom så har man chansen at göra om denna dagen innan nästa kursstart det vill säga nästa vecka på måndag.
MEN, om du har fel på två är du körd.. Finito! Yok!
Då måste man gå om 4-veckors nybörjarkurs..
Vart vi informerade om detta via SI? Nopé.
Då har man alltså betalat för två kurser, men måste alltså gå om samma bas-kurs igen om man ligger 1 poäng ifrån..
Tack och lov är jag inte den enda som är panikslagen av detta, alla är lika oroliga och nervösa..

Som Meltem rakt ut på ett ärligt sätt sa idag;
"Ja, om ni misslyckas på två kategorier så betyder det helt enkelt att eran turkiska är dålig!"
Haha.. Gud, vad ska jag ta mig till?

Jag och Malin sa att vi får sitta framför datorn i 45 minuter efter vi kommit hem från skolan medan vi äter, och däräfter beger vi oss till det mysiga cafét i Sultanahmet och rå-plugga.
Min hjärna ska bokstavligen talat koka när jag kommer hem igen.

Utöver det så väntar jag även på ett email från min kära chef.. :)
.. Om jag får tjänsteledigheten förlängd och kan stanna lite längre i mitt paradis, eller om det är dags att packa sina väskor om en månad och bege sig hem emot tystnaden, mörkret och svenskan....

Som sagt, panikdag. Jag skulle behöva Charlie, My och Micke här just nu för terapi. I miss you guys!

Snälla, be för mig. Jag behöver det verkligen!




Kommentarer
Thess

Jag ber för dig. Hoppas innerligt att du klarar provet! Det låter som ett svårt o tufft prov, men du är duktig Mickis :) Puss

2009-09-28, 17:23:34 http://lillthess.blogg.se/
Ela

Kämpa på som jag alltid säger, du kommer känna sån enorm lycka efteråt!!!

Lina

Ah.. två uppsatser jag trodde bara det var en... Blir nog ingen sömn i natt... panik yok panik yok... ahhhhhhhhh...


Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback