Gatubarn?

Vilken skillnad man ser på turkarnas uppväxt och svenskarnas.

Vi ska självfallet inte dra alla över samma kant, men av vad det jag har sett samt det jag vet i Sverige så är det en enorm skillnad.

 

I vårt område så springer barn mellan åldern 3 och 12 på gatan tills klockan är över 22:00.. Vad dom leker med och hur dom leker är ett mysterium, det ser mest ut som om dom skriker och springer runt i cirklar. Vi har också ett gäng framtida fotbolls-proffs här, det är ett gäng 6 åriga knattar som spelar fotboll med en gammal smutsig necessär..

 

I och med att jag och Malin köper kattmat till gatukatterna så har vi nu beslutat oss för att köpa en fotboll att skänka till pojkarna. Chansen finns ju att dom börjar spela i Fenerbahce om några år. Om någon är sugen på att skänka pengar till våra volontär-projekt så är det bara att höra av er så ska jag maila konto-nummer. ;)

 

 




Kommentarer
Malin

vi kommer bli gatubarnens favoriter när dom får sin fotboll ;)

2009-09-09, 20:57:53
malluttan

Ni kommer definitivt att bli favoriter, bli bara inte för emotionella. Var o varannan dag köper jag en fotboll till pojkarna men varje dag så går dem sönder för kvaliteten här sucks rejält..

Men det är gulligt av er iaf.. kram på dig snuttan och lycka till. Malin

2009-09-10, 08:47:18 http://www.metrobloggen.se/hfl

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback