Hur tänkte dom nu..?

Lite diverse händelser som kan läggas till i 'only in Turkey' kategorin..

  • Vi går in i en Turkcell återförsäljare (typ som Sveriges comviq).                                                Affärsbiträdet som hjälper mig med att fylla på mobilen samt att aktivera en kampanj där man får 10.000 fria sms till Turkcell tar intiativet att skicka ett sms från min mobil till sin för att visa att det var gratis..
    Efter att vi lämnat affären och satt oss på Starbucks så börjar genast massa sms plinga upp på skärmen.. Proffesionellt.
  • Det står ett gäng grabbar och dricker öl på gatan. Det visar sig att dom är undercover poliser som vill kolla folk så dom inte har på sig några droger. Även hur mycket pengar man har i plånboken... Eehmm..
  • Jag och Malin är på väg hem, en snubbe passerar oss och passar på att grabba tag i Malins bakdel. Vi ryter något i stil med siktir git som betyder dra åt helvette ungefär. Vi fortsätter gå och efter inte så lång tid så dyker han upp igen! Han har alltså vänt om och gått efter oss för att få klämma Malin på stjärten en sista gång.. Den här gången blir jag totalt vansinning och börjar vråla dom fulaste orden på svenska som jag kan komma på. Malin verkar bli mer rädd för mig än för snubben som nyss hade antastat henne..
Vi fick besök idag av Ömer, Nazz och Kjetil.. Satt här hemma i vardagsrummet och hängde ett tag sedan gick vi ut. Kjetil och Nazz drog på bio, och jag, Malin och Ömer gick och åt middag.
Därefter inhandlades det solglasögon, en portmonä samt Fenerbahce tofflor.
Malin ska därmed få tillbaka sina raggsockor... ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback