Rykande hårfönar och ett dussin borstar i håret.

Sådärja mina vänner, nu var man svarthårig igen. Smälter bättre in i storstaden nu.
Efter skolan så gick jag och drog på det rätt länge och kom på alla möjliga saker jag behövde uträtta innan jag skulle till frisören men till slut insåg jag att det nog var dags.. Dom kom självklart på alla möjliga saker som skulle göras, som jag trodde ingick i det hela men så var inte fallet när notan kom.
Håret är i alla fall kolsvart, dock diverse fläckar i pannan men jag överlever det i några dagar.
Några klasskamrater samt Onur försökte desperat övertala mig att inte göra det, men jag var fast besluten att bli turk. Får se hur kommentarerna lyder kommande dagar..

Jag och Malin var på jakt efter blanka visitkort för att skriva ner turkiska ord på baksidan av dom och det engelska på framsidan i övnings-syfte och när vi äntligen hittade de så var det nära att vi knappt kom ut ur affären. Tanten försökte tvinga i oss mat, men vi tackade artigt nej och halvsprang ut. Only in Turkey!
I "Only in Turkey" kategorin ingår även en kedjerökande nagelteknolog medan hon gör sina kunders naglar. Att få röka medans man sitter hos frisören. Att istället för att använda pappiljotter (stavas det så?) så rullar man upp massa borstar i håret. Att bli inrullad i plastfolie med färg i håret.. Bokstavligen talat inrullad.
Det finns dussin av saker, något värt att nämnas som bör tänkas på är att även om bilisterna vinkar över dig över gatan, vilket menas att dom väntar medan man går över så kan dom i vissa fall trampa gasen i botten ändå.

Dagens fråga: Har Miki och Malin flyttat ner till sin lägenhet än?


Idag regnade det också :)


Baby face Kuaför



Resultatet




Kommentarer
Papsen

Hej hjärtat!



Det ser fint ut, även om jag gillade din förra färg.

Försökte ringa dig idag, hörde av Nattan att du bytt nr.



Puss o massor av kramar!

2009-09-08, 20:27:46
Papsen

2009-09-08, 20:28:35
Lina

ser sjukt coolt ut att du har två frisörer som fixar, lite Hollywood över det....

Brorsan!

Haha bästa bilden! bästa minen!



Hoppas du har det bra där turkland!

Nu ska jag bli sånna fullguppe!



Poss o kram sej!

2009-09-12, 13:59:40

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback