På utflykt i fina områden.

Förlåt bloggen.. Nu var det 24 timmar sedan jag uppdaterade..
Igår så skulle jag möta upp en bekant på en té, så jag antog att vi skulle sitta och fika i 1, kanske 2 timmar och sedan skulle jag återvända hem till hotellet och påbörja mina läxor.. (Vi är redan på sidan 22 i läroboken, snacka om att det går undan..)

Anyway, vi möttes upp och åkte en ganska bra bit till en riktigt fin restaurang precis vid vattnet, eller Bosporen som det heter. Utsikten över vattnet och på den asiatiska sidan var fantistiskt..
Vi började prata om ett shoppingcenter som tydligen var väldigt storslaget, så dom vara ju självklart bara tvungna att visa mig det, och jag kan erkänna att jag vart impad. Bibloteksgatan, släng dig i väggen.
(Vi besökte bland annat en affär som hetter SEPHORA... haha).
Slog oss ner på ytterliggare en fin restaurang/café och drack mer té och kaffe..
Jag insåg att klockan började ticka iväg och att jag faktiskt hade en hel del läxor (ev ödevi på turkiska) att göra så jag påpekade det, men vad vore inte bättre än en turkisk läx-läsare?!
Vi blev sittande ett bra tag till och gjorde läxor. Hans vän/chaufför eller vad tusan det var, var måttligt road.. ;)
Efter det så började vi röra på oss och i och med att Istanbul är gigantiskt så var det en liten bit till mitt hotel, så jag gjorde mig bekväm i baksätet och njöt av musiken och kände hur tröttheten kom sig smygande..
Hepp, nu ska vi stanna på en annan restaurang och äta soppa (çorba)!!
Soppa och té för Turkarna är som knäckebröd och kaffe för svenskarna..

Jag var hemma efter midnatt och jag var på tok för trött för att börja gå igenom vad vi hade lärt oss i skolan, så jag bäddade ner mig själv ganska omgående.
Gick igenom läxorna medans jag åt frukost, och hade faktiskt full koll väl i skolan.
Jag hänger med under lektionerna, jag förstår allt hon säger men som sagt så krävs det sjukt mycket övning och repetation för att allt ska fastna och för att man ska kunna använda det i vardagen..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback