NEJ.

Jahapp, då var man stolt lägenhetsägare då!
Det känns som det åtminstonde.. Nu kan man äntligen börja köpa hem saker till lägenheten så som blommor och mindre inredningsartiklar. Samt få packa upp!! Jag har halvt som halvt levt i min resväska sedan jag kom..
Förvisso så har inte jag fått in en garderob i mitt rum än, men det skulle komma imorgon.. Hmmm..
Man kan jämföra turkar med malteser! Lika mycket (lite) go i dom..

Jag skulle vilja ta bilder och lägga upp, men det ser så anonymt och sterilt ut än så länge så jag avvaktar med det.
Jag fick svar av SI att dom inte tänker bekosta min flygbiljett. På hemsidan stod det att kursen skulle vara i 8 veckor, men väl på plats så fick vi information om att dom lediga dagarna som kommer inträffa under denna period tar vi igen vid ett senare tillfälle, så allt som allt blir kursen 9 veckor. Vilket betyder att flygbiljetten hem är oanvändbar för mig.. Blir det så att jag stannar längre än till November så kvittar ju det, men blir jag tvungen att åka hem så känns det rätt surt.. Jag mailade en gång till om bad dom överväga det, får se vad svaret blir..
Jag anser att jag har rätt. Informationen på hemsidan var inte så pass tydlig.
Update: Svaret vart nej. Och hon trodde desstuom att svaret från CSN skulle bli nej i och med att jag ej har högskolebehörighet...

Eeh...




Kommentarer
Ela

Aj aj aj det där låter inge vidare gumman. Men nu bor väl hemma hos din pappa, eller är skriven hos honom. Be honom kolla med hans hemförsäkring den kanske kan hjälpa dig. Om du är skriven hemma hos din far täcker den även dig. Be honom höra med hans försökringsbolag!!!



Lycka till!

Puss

2009-09-15, 00:15:17

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback