Asia

Jahapp, nyss hemkommen efter en heldag i Asien..
Idag var det planerat att tvätta och köra råplugg. Jag vet inte om det är för att jag är tidsoptimist eller om det är för att Onur jämt ska dra runt mig på massa saker, men någon tvätt kommer inte bli av. Plugg är ett måste, men det kommer ju inte heller bli på samma nivå som det var tänkt.

Jag och O gick och åt en sen lunch på något ställe vid vattnet, och efter inte så lång tid dök hans pappa och hans styvmamma upp.. Jag kände mig inte så passande klädd för det sällskapet så jag spenderade hela lunchen med att förbanna mitt klädval samt att hoppas på att dom skulle gå innan oss så jag slapp ställa mig upp och visa längden på min klänning.
Ta mig inte fel nu, klänningen är inte kort som det låter, men den är på tok för kort för att man ska känna sig bekväm i en turkpappas sällskap.
Min böner hördes tydligen inte för efter lunchen då jag hoppades på att jag skulle få åka hem till min Malin, så reste vi oss alla tillsammans och hoppade in i O's bil för att åka och hälsa på hans bror med familj.. Vad fan?
Samma visa igen, förbannade klänningen och lovade mig själv att aldrig bära den igen. I alla fall inte i Istanbul.

Gårdagen för hur som helst lyckad, fest nere hos grannarna och därefter drog jag och några från festen och mötte upp Selman och hans vän för att gå på nattklubb. Vi kom rätt sent så det fanns inga lediga bord, och det kanske är för att jag har blivit gammal men jag tycker inte om att stå upp när jag är ute i svängen. Har gärna ett bord där man kan sitta och drinka samt iakta folk.

@ Laura, jag vet inte varför vi åkte så långt. Två förvirrade tjejer som inte vet bättre, vi fick rådet att åka dit och i och med att vi inte vet vart det finns en stor supermarket närmare så tog vi vårt pick och pack och åkte dit :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback