Miki's nyhetssändning.

Jag har ju som ni vet nördat ner mig totalt i Eyjafjallajökull-utbrottet och framförallt med tanke på att jag själv kan bli utsatt då jag ska resa till Turkland på lördag.
Om det är någon som är intresserad så kan jag meddela att det ser ljust ut enligt mina proffesionella bedömningar!

Molnet har skingrat sig avsevärt och har börjat dra sig mot Atlanten nu istället för in mot Europa, trots att röken förmodligen har lättat men spritt ut sig mer nedåt i Europa.
Dom flesta flygplatser är väldigt begränsade eller helt och hållet stängda fram till imorgon då nya besked tas.

Jag tycker det är enomt spännande att följa detta och jag ber verkligen till vulkanguden att hålla sig lugn framtill då jag är på plats på Palm beach i Alanya.
Nedan är två intressanta länkar och jag rekomenderar utöver dom att kolla in chatten på Aftonbladet där intressant information publiceras med jämna mellanrum.

Webcam för Eyjafjallajökull.

Radarbild för askmolnet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback