Mrs Nurşani.

Okej min kära och trogna läsare..
Nu är jag hemma efter en dag på stan, och trodde med all sannolikhet att jag skulle vara mer samlad än då jag fick reda på detta men jag kan medge att jag är ännu mer uppe i det blå nu!
Jag skulle nog kunna säga att detta är det största som har hänt i mitt liv - so far!

För att dra bakgrunden, jag vet säkerligen att några av er som läser detta är vänner genom Facebook och ni uppmärksammade kanske att jag hette 'Miki Nurşani' väldigt länge, istället för mitt riktiga megasvenska efternamn.
Jag bytte tillbaka till mitt riktiga efternamen efter vissa påtryckningar av ett visst ex som ni vet vem det är, men kallar mr O.
Nu för någon vecka sedan bytte jag hur som åter tillbaka till Nurşani som är mer exotiskt, samt bevisar min beundran av sångaren Engin Nurşani.
Han har sedan 2004 vart min stora, stora, stora idol.
Jag har beundrat många artister och band, där bland annat Coldplay, men ingen har kommit i närheten av Engin Nurşani och det kan nog många av mina vänner svära ed på.
Jag har aldrig någonsin hört en dålig låt gjord av denna karl, och jag har majoriteten av hans låtar på min mobil samt ett helt gäng bilder.
Jag pratade ofta om honom då jag bodde i Istanbul för att se om någon hade någon humm och vem han är, eller kanske till och med kände honom eller någon som gjorde det för en eventuell konsert-upplevelse eller liknande.

Idag fick jag ett email av en vän som meddelade mig om att han kommer till Sverige för första gången denna månad, men att jag uppenbarligen redan visste om detta.
NEEEEEEEEEEEJ!!!!
En mikrodels sekund senare var jag inne på hans hemsida som bekräftade detta och jag var inte sen att ringa kontaktnumret för biljetter.
Vi kom bra överens och bestämde att jag skulle återkomma under morgondagen med hur många jag lyckades skrapa ihop, dock minst sex personer då det är bordsbeställningar.
Jag sa på en gång att det inte spelade någon roll då jag inte har några problem med att betala ett helt bord för att sitta själv och dräggla..

Några timmar senare så ringer den här personen upp mig och meddelar om att han kommer eventuellt ha vägarna förbi Jakobsberg idag och att vi kan mötas upp så jag kan få biljetterna på en gång så jag har det bekräftat.
Möter självklart upp honom och står och hänger i sisådär tjugo minuter där jag berättar om hur det kommer sig att en helsvensk tjej råkar vara besatt i Turkiet samt den värsta Engin stalkern som promenerar med två ben på vårt jordklot.
Han och hans vänner blir väldigt fascinerade av detta och när det kommer på tal att Nurşani ska vara i Sverige i tre dagar så börjar det..
Jag blir helt hispig och skämtar om att jag kommer vara bosatt i Uppsala under dessa tre dagar, och där börjar dom skratta och prata turkiska sinsemellan..
Jag står där och fattar nada samt känner mig allmänt dum och utfryst.
Och sedan kommer det.. Kommentaren som kom att göra denna dag till en av dom mest overkliga dagar någonsin!!

"Ja, alltså han ska ju bo hos mig dom två första nätterna och kommer ha en privatspelning dagen innan konserten. Vi blir bara ett litet gäng på några nära vänner hemma hos mig, dricker och lyssnar på hans musik osv, och du får faktiskt gärna komma om du vill. Ta med dig en vän och kom, det är ju så häftigt att du som svensk är helt såld i en artist som sjunger turkisk folkmusik!"

.... Där dog jag ....




Kommentarer
Anna

Haha, snuttan! Go get him, tig...ress?

Puss!

2010-04-06, 23:30:36
Christer E

Haha, härlig du är! Det där är lycka på riktigt och du förmedlar det bra i textform till en icke insatt. :)



Glad för din skull, antar att det där var det bästa påskägget du kunde tänka dig! Grattis! :)

2010-04-07, 01:25:14 http://christerekman.blogspot.com
Elisabet

Ojojoj! Grattis ! Va kul att det slutade så att du får träffa honom :D Du får ta massa bilder och lägga upp! Lova?? kram!

2010-04-07, 11:00:22 http://elisabetwallgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback