GRÖNA LUND for the win!

I onsdags ansåg man ju att det var ett skämt att vi skulle åka in till Gröna Lund eftersom vädergudarna hade PMS.
Dock var det den ultimata dagen för Grönan, no shit!
Det duggade max 10 minuter under hela tiden vi var där och det var zero köer!
I en karusell fick vi till och med åka sju gånger utan att gå ur eftersom det ändå inte vara något folk, snacka om att man var yr och risig efter det..

Övervann min rädsla och åkte Fritt Fall Tilt (när benen hänger fritt och man lutas fråmåt vid fallet) för första gången i mitt liv, andra gången jag åkte Fritt Fall.
Självklart ville inte tråkmånsarna åka den med mig, inte heller Uppskjutet som jag fick åka själv alla gånger förutom en då jag lurade med mig Uffe upp som ångrade sig bittert så fort klicket skvallrade om att vi var fastspända och därmed försent att ångra sig..

Uffe alltså, en stor och stark karl som borde våga allt - vågade istället minst!
Och jag som normalt är fegisen vågade allt!
Uffe fick ofta vara väskhållare, och fördrev tid med att spela spel och vinna vinster åt mig och Nattan, haha.

En grym dag som avslutades på O'learys med mina kollegor för att hälsa Quinton välkommen tillbaka för sina fyra dagar som han ska spendera i Sverige.




















Kommentarer
Angie In Turkey

jag som tycker att alla attraktioner pa grönan är för mesiga!! jag vill ha mer och större och längre och läskigare!!!!!!!!!!

2010-08-28, 21:33:13 http://angielovely.blogg.se/
Miki

Vart finns dom då? Liseberg isåfall, annars får man ta sig utomlands.. Typ USA? Har Istanbul något tivoli?

2010-08-29, 10:51:37 http://mikissurroundings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback