Impuls-Miki tjatar om Malta igen.

Jag saknar Malta så jag vet inte vart jag ska ta vägen!
Förra året kände jag också såhär vid exakt samma tidpunkt, alltså februari-mars..
Och sedan åkte jag ner, hade en kick-ass time och övervägde seriöst att flytta ner igen, been there done that.
Jag saknar livsstilen, vardagen, harmonin och omgivningarna där nere!
Det är massor av vänner som jag också önskar att jag hade närmare mig, dock har väldigt många flyttat.
Festerna var ju inte heller helt fel, men det är absolut inte huvud-anledningen till att jag vill ner, för jag har ju som sagt inte kvar samma partygnista längre.
Kanske beror på att det gick så vilt/vildt (hur tusan stavas det?) till på Malta? ;)
Och house musik är något som verkligen påminner mig om den lilla ön och ger mig flashbacks till Paceville då det var som bäst..
Det är alltid då jag sätter igång och lyssnar på den musiken som jag börjar drömma mig tillbaka och får ryck.

Om 23 dagar är jag på plats och det ska bli HELT fantastiskt!!
En tanke som slog mig nu i skrivande stund är att jag vet exakt hur jag kommer känna då jag ska lämna.

Det är att jag seriöst kommer överväga att åka ner en sväng och köra några månader till.. (Som förmodligen slutar med minst 1 år).
Det är så frestande för livskvalitén är så härlig och avslappnad där nere!
Och sammanhållningen mellan alla är fantastisk, förvisso så har en hel del av mina vänner lämnat men självfallet ersatts av nytt folk och jag vet att jag inte har svårt att lära känna nya människor.

Jaha, vad är för och nackdelarna med detta då?
Nackdelarna det vill säga dom faktorer som talar emot att jag ska flytta ner igen är att jag har ett första hands kontrakt på G i innerstan och det känns som att det är dags att styra upp en lägenhet nu.
Har skjutit på det så länge i och med att jag har bott utomlands och vart allmänt velig med hur jag vill att framtiden ska se ut.
Sedan har jag diverese ekonomiska svagheter som till exempel ett banklån som jag tog innan jag åkte till Istanbul.
Jag ansåg att det är roligare att ha kul under sommaren än att spara, så jag rajjade loss sommaren 2009 och tog istället ett banklån innan jag åkte till Istanbul - 10 points, scooore!
Dessutom har jag har fått en nystart på jobbet och stormtrivs, så det känns dumt att lämna.
Och sist men inte minst så har jag nu stabiliserat mitt psyke och har massor av planer inför sommaren och hösten som jag inte kommer kunna fullfölja om jag flyttar till Malta.

Minns ni föresten att jag skrev för cirka två veckor sedan att jag var nerstämd efter mitt uppbrott med O för att mina framtidsplaner sket sig, och jag kände mig helt vilsen för att jag normalt sett har sååå mycket planer..?
Det tog inte lång tid att komma på massor av saker som jag vill och ska göra.. ;)


Fördelarna med att dra ner till Malta är att det skulle vara drömkul att återuppleva det igen!!
Det kommer absolut inte bli samma sak som det var under 2007-2008, men det finns alla förutsättningar i världen att det kommer säkert bli minst lika kul fast på ett annat sätt och med annat folk.
Nu kanske det låter som om jag inte känner någon alls där nere längre men så är inte fallet, jag har fortfarande massor av vänner som bor kvar där.
Jobb och lägenhet fixar man i ett naffs och sedan är det bara att börja leva.
Av erfarenhet vet jag dock att jag har stora svårigheter att leva ekonomiskt på Malta och det skulle därmed bland annat påverka mitt lån.
Hyran är högre än i Sverige eftersom man bor i superdesignade lägenheter, dessutom behövs det flygbiljetter hem till Sverige med jämna mellanrum, och hemmalagad mat är inte lika enkelt att styra upp som i Sverige. (För oss med noll matlagningskunskaper vill säga..)
Och sedan är det självklart lite skillnad på lönen också..

Hmm, attans det var visst mer nackdelar än fördelar..
Men man ska aldrig säga aldrig, för jag har ju faktiskt inte ännu meddelat min chef om att jag blir kvar här och inte går på min tjänsteledighet som jag ansökte om för någon månad sedan.
Är förvisso dags att göra det nu, och innerst inne vet jag att det smartaste är att stanna kvar här.
Men min resnerver drar i mig..
Vill ju passa på att bo utomlands medans jag är ung och har den möjligheten!


Här snackar vi Malta minnen i musikform...! Lycka! :)

Jack Johnson - Sleep Through The Static
Ben Harper - The Drugs Dont Work
United Ibiza DJ's - Show me Love
United Ibiza DJ's - Uninvited

Självklart finns det enormt många låtar som påminner mig om Malta i och med att jag bodde där i 1,5 år men här är dom som jag lyssnar på just nu.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback