Klockren hemresa.

En liten snabb notering bara innan det är dags för mig att stänga ner datorn och släcka lampan.
Resan hem flöt på bra, vi fångade en taxi ute på gatan som redan hade en kund i!
Då chauffören såg att vi hade ett stort bagage och insåg att vi skulle åka lång, det vill säga till flygplatsen, så körde han ut den andra kunden och öppnade dörrarna åt oss..
Only in Turkey!
Vi började småprata lite på turkiska, så snubben förstod att vi var mer än bara turister och ändå så körde han det vanliga turistknepet och tryckte på den ökända knappen som finns någonstans i dessa jäkla taxibilar så taxametern rullar på dubbelt så snabbt..
Detta upptäcktes då jag skulle betala när vi var framme, och mitt temprament vart icke sansat.
I sökandet efter en bankomat frågade taxi-pundhuvudet en random man vart vi kunde hitta en sådan, och denna man såg genast att något var på tok då han tittade på mig så han frågade vad som var fel.
Jag berättade att jag åkt taxi till och från flygplatsen till lägenheten i Beyoğlu ett X antal gånger och har full koll på att det kostar runt 37-45 turkiska lira (200sek) beroende på trafik, och inte 78 lira (400sek)!!
Denna karl var en gud och det slutade med att jag gav taxi-muppen 43 lira, det vill säga summan jag hade i kontanter.
ÄÄÄÄÄÄGD DIN JÄKLA RABIESRÖVHÅLA!!!!

Chekade in och väskan vägde 28kg tack och lov, åt turkisk frukost i form av su böreği samt hånglade hejdå med Malin, därefter var det taxfree-shopping samt boarding.
Flygesan var grym!
Det var inget folk på planet så jag hade tre säten för mig själv där jag kunde veckla ut mina ben, tre kuddar bakom ryggen, god mat och tiden gick hur fort som helst.
Jag pluggade turkiska från att vi lyfte till att vi landade! :)

Matlåda, mellanmål och smoothie är fixat tills imorgon och står i kylen, kläder är framlagda och klockan är ställd på 05:30 som vanligt.
Tillbaka till vardagen helt enkelt..
God natt, hörs imorgon!




Kommentarer
Monika

detta måste bara hända dig! :)



Här har det också hänt saker, i form av grannen....

2010-02-12, 07:06:58
Supergittan

Bra att du ar tillbaka pa neutral mark.

Blir sa orolig nar du ar ute o far o flanger.

Jag o Lilla My har lagt ut ungefar 8000 sek pa att overraska vara man lordag till sondag med en flygtur fran dublin till malaga.



O nu nar vi checkat in dom ovetandes mannen online hittar varken hon eller jag vara egna pass. Sa nu blir det att styra upp provisoriska pass eller nat.

Ja javlar assa. Kanns som annars det var bortkastade pengar kan man saga.

2010-02-12, 11:07:17
Miki

Gittan, Gittan, Gittan..

Nu har jag inte riktigt uppfattat vem din man är??

Är han svart?? Jude?

2010-02-12, 13:48:15 http://mikissurroundings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback