Opassande.

Jag vet inte om det bara är jag, eller om det brukar vara 'typiskt' för alla andra också.
Idag så behövde vi för en gångs skull ställa alarmklockan och vakna 'tidigt' (läs; 10:00), och eftersom vi alla andra dagar inte gjort så spännande saker, så tänkte jag att detta var ännu en dag då vi skulle åka till hans kontor för att hänga där, fasiken vet jag.
Så jag struntar i att tvätta håret, och lägger inte ner så mycket energi på utseendet.
Och självklart just idag skulle vi ut och flänga och träffa partners och äte jobblunch och gud vet vad.
Jag verkar ha turen att alltid då jag just ser ut som hej kom och hjälp mig så sker det något..

Som den gången för kanske 2 månader sedan då jag varken hann duscha eller sminka mig, för att "vi hade försovit oss."
Notera då att jag inte ens visste om att vi skulle upp tidigt och hade en tid och passa, så jag kunde omöjligen veta att jag skulle slänga mig in i duschen det första jag gjorde när jag vaknade.
Oduschad, osminkad och i mjukisar åker vi till Antalya för att första sätta oss på någon flådig terass för att äta lunch.
Jag känner att jag helst hade dragit en påse över huvudet..
Självfallet vart jag sur och grinig, men det hjälpte in mig för efter det åkte vi vidare till en ny restaurang och åt middag med alla arbetspartners samt deras respektive - som var uppklädda!!!
När vi slutligen lämnade och jag såg framemot att få gömma mig i bilen med min skam så styrde alla stegen mot en fin bar där det var liveuppträdande och kvinnor i värsta festblåsorna.
Vad fan?
Jag har nog aldrig önskat mer att få sjunka genom marken där jag satt med mitt flottiga hår, rödflammiga ansikte och sunkiga mjukiskläder..

Tack och lov var det inte likadannt idag, för jag hann styra upp mig någorlunda och det var absolut inte så fancy.
Men det var flashbacks kan jag lova..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback