TRAGISKT!

Jag blir så jäkla förbannad och besviken!
Allvarligt talat Sverige, är ni snåla, själviska eller rent av kallblodiga?
I apologize om jag tjatar om det här, men jag tycker det är så oerhört viktigt!



Jag blir fan mörkrädd när jag ser den statistiken!!!!
10sek? 50sek? Skulle det svida så sjukt mycket i plånboken då telefonräkningen kom?
Ett ynka sms som tar DIG 30 sekunder att skicka iväg, tar det emot så mycket?

De första dygnen efter ett jordskalv är centrala.
Därefter minskar chansen drastiskt att rädda överlevande..
Denna katastrof går att jämföras med tsunamin 2004, och det är över 100.000 människor som hittills är döda och siffran kommer stiga om inte hjälp når fram.
Folk är svårt skadade, men finns det inga resurser så kan man uppenbarligen inte hjälpa eller rädda dom!

Kan ni förstå hur mycket 50sek är när det kommer till en sådan här katastrof?
Det kan rädda liv!

Jag säger som mannen i cancer-reklamen på radion;

Hur skulle du känna dig om du vaknade upp imorgon 50 kronor fattigare?



Röda korset:
AKUT (50sek) till 72900.

Rädda Barnen:
10KATASTROF (10sek) eller KATASTROF (50sek) till 72950.

Läkare utan gränser:
LIV (50sek) till 72990.

Svenska kyrkans internationella arbete:
FRAMTID (50sek) 72950.

Hoppets stjärna:
STAR (100sek) till 72930.



Kommentarer
Ela

Jag tror inte att så många har så stor koll på va som egentligen händer därborta, sen har inte hjälorganisationerna gjort så mkt reeklam för det. Jag fick tex. reda på detta igår...



Ela

http://wwwc.aftonbladet.se/vss/special/storfragan/visa/0,1937,44187,00.html



Nu ser det lite bättre ut iallafall ;)


Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback