Rökfri 3 veckor - och jag SKA sluta tjata om det nu.. :)

Nu ligger jag nyduschad i sängen med nymålade tånaglar och datorn på magen.
Körde ett stenhårt benpass på gymmet idag, gick och handlade mat för några dagar framåt och kilade sedan hem till Helena på lite babbel för att till sist på skjuts hem av min Eija.
Jag har sagt till mig själv tre dagar i rad nu att jag måste komma i sängs innan tio för att ta igen sömnbristen dom senaste fem dagarna, tror ni jag lyckas?
Och ändå uppdaterar jag nu bloggen..

Jäkla självdiciplin va.. :)

På ett område där jag däremot har bra självdiciplin är rökningen.
Idag är det tre veckor, och därmed en vecka kvar av att jag får äta sötsaker men har dock satt stopp för det.
Känner mig äcklig och pluffsig när jag frossar sött.
Frossa är verkligen rätt ord för jag har svårt att ta en sötbit eller två, det blir oftast tills jag verkligen inte får ner en till bit eller tugga..
Nej, nog med det, imorgon blir det tonfisk och kräftstjärtssallad till lunch, inte en kolhydrat så långt ögat kan nå..

Jag tänker meddela er nästa tisdagkväll om att jag vart rökfri i 1 månad, men därefter är det stopp.
Om jag inte slutar räkna blir jag aldrig en ickerökare mentalt.. :)

You're out of my life darling..



Kommentarer
Elisabet

Bra kämpat!

Lina

Mycket bra jobbat!

2010-06-09, 15:06:52 http://enlangblondin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback