Tips på sysselsättning en lördagkväll (vuxenpoäng).

Efter den oförutsedda händelsen där man inser att döden kan komma när som helst återgick jag till mina planerade sysslor..
Och enligt min kollega River Hollow var dessa dom godaste kärleksmums hon någonsin smakat, så se och lär!

Medan du smälter 150 gram smör vispar du ihop 2
ägg och 3 dl strösocker med elvisp så det bli poröst.
.


Häll i 3 tsk bakpulver, 2 msk kakao och 2 tsk
vaniljsocker, r
ör snabbt ihop till en jämn smet..


Tillsätt det smälta smöret, 1,5 dl mjölk samt 4,5 dl mjöl - rör ihop och tjuvsmaka med en sked.


Försök att inte äta för mycket smet, för då får det inte plats i formen vilket skedde i
mitt fall, som resulterade i att jag fick dra ihop en till smet för att täcka hörnen med..
Grädda i 225c i cirka 10-20 minuter, känn av med en tändsticka.


Överväg tanken att städa upp i köket, men avvakta tills det känns mer rätt.
Laga eventuellt en lättare måltid i form av omelett med massor av tillbehör.



Glömde delen där man gör glasyr, men jag var så irreterad
då med tanke på allt extra-arbete så jag tog inga kort.

Smält 100 gram smör, blanda ihop det med 6 msk starkt kaffe,
2 msk kakao, 4 tsk vaniljsocker samt 6 dl florsocker.
Rör ihop till en jämn smet och bred på kakan
medan glasyren fortfarande är varm..
Detta är en dubbelsats med glasyr eftersom det är det godaste på hela kakan.
Ett tips är dessutom att sticka hål på kakan med en gaffel innan man brer på
glasyr så att det rinner ner och därmed blir mer utspritt.. :)



Bjud över en nära vän som förbereder disken samtidigt
som du skär upp kakan och serverar kaffe. Njut.



Nam nam nam... :)



Kommentarer
eija

det var såååå gott

2010-06-13, 16:19:24
Anonym

Var gör du dina naglar? fina!

2010-06-13, 22:55:21
Miki

Jag gör dom i Jakobsberg hos en tjej som heter Nathalie.

2010-06-15, 21:38:11 http://mikissurroundings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback