Konsten att festa flintskallig.

Attans, jag har sådant oskönt flyt ibland alltså..
Jag åker ju om 8 dagar och 6 timmar och innan dess har jag enbart två lediga dagar, vilket är torsdag och fredag.
Utöver dessa dagar jobbar jag 13:00-22:30..
Man kan eventuellt hinna med någon mindre syssla innan jobbet, men inga omfattande saker så som;

Två frisörbesök på cirka 3 timmar var.
Brazilian plus helbens-vaxning.

Dessutom inträffar jobbets sommarfest på torsdag.
Och nu är det så att jag har gått och dragit på mig en fruktansvärt jobbig, frustrerande, hemsk tonårsförälskelse..
I en så kallad förbjuden frukt här på kontoret, dock inte på min avdelning tack och lov.
Jag kan verkligen inte hjälpa det men varje gång han passerar så får jag fjärilar i magen, blir alldeles generad och tappar greppet om allt.
Och för att inte bara tala om då vi sitter i samma mötesrum vilket då och då inträffar, jag måste verkligen anstränga varenda hjärncell för att orden ska komma ut korrekt.
Och råkar jag möta hans blick så är det som om min hjärna stannar, jag blir som förlamad!
Och för att inte glömma den där klassiska rodnaden som sprider sig i ansiktet..

Det är hemskt!!!
Jag lider verkligen och jag vet inte vad tusan jag ska göra för att det ska försvinna?
Han är en bra bit äldre, gift och har barn och är därmed förbjuden frukt..
Och det blir inte bättre då han passerar förbi och inte ens ser åt mig håll, jag kan garantera er att han inte ens vet att jag existerar..
Fy, det är vidrigt och det har hänt att det har gått ut över mitt humör och halvt som halvt förstört vissa dagar.
Råd någon, vad gör man för att bli av med en förälskelse som inte får finnas där?

För att komma till poängen så vill jag verkligen inte dyka upp på festen i någon casual outfit, utan gärna göra lite av en entré..
(Absolut inte för att få uppmärksamhet av honom, verkligen inte....)
Jag riktar in mig till mina kvinnliga bloggläsare nu, för det är väl bara vi som tänker så? ;)

.. Och problemet är som så att jag ska till frisören på torsdag för att ta ut det krulliga jäkla skithåret, göra ljusa slingor (igen) samt beställa nytt hår.
Det nya håret ska sättas in på fredag, och detta betyder alltså att jag kommer gå flint (känns det som) mellan torsdag eftermiddag och fredag förmiddag.
Och vad inträffar under den tidsintervallen...?
Ajuste...
Sommarfesten.



Kommentarer
Lina

Amen shit du är för skön! :)

Entré lär du göra bara genom att ta ett litet fodral och klackar på dig. Håret behöver du inte oroa dig för, du är super fin i kortare med. Annars ta en rosa peruk eller ngt, så lär du absolut göra entré. Prata med honom och du kommer förmodligen att upptäcka hur trist han är och tonårsförälskelsen är, poff, borta!

2010-06-15, 23:06:45 http://enlangblondin.blogspot.com/
Miki

Jo det hade man ju kunnat smälla till med om man visste att man ej vore ensam om det.

Vilket jag i det här fallet skulle bli..

Jag skippar nog den där attans festen! :)

2010-06-16, 20:22:53 http://mikissurroundings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback