Crossfit.

Jag jobbar tillsammans med Sidiqa som är lika frälst på träning och en hälsosam livsstil som jag är, så gissa vad vi har spenderat hela natten att prata om?
Hon håller på med crossfit som jag också har fått upp ögonen för och tänker börja med!

Mottot med crossfit är att de flesta övningar görs under tidspress och då antingen ett givet antal övningar som ska göras så snabbt som möjligt eller en given tid där man ska utföra så många upprepningar som det bara är möjligt..
Det vill säga en sjukt effektiv och intensiv träning då man i slutspurten bara vill lägga sig ner och spy! ;)

Jag har blivit mycket duktigare med kosten sedan jag flyttde hem från Istanbul, och med det menar jag att jag äter hemlagad mat och inte äter ute varje lunch som jag gjorde förr.
Jag ska dock strukturera om kosten ytterliggare till att försöka minska kolhydrater mer än idag.
Jag tänker inte gå in på någon superdiet för jag behöver inte det, men att ändra livsstilen till att äta nyttigare utan att tänka på det är mitt mål.
Något som jag lyckats bra med är mitt sockersug, och det trodde jag skulle vara svårast..
Det händer sällan att jag äter sötsaker nu för tiden, utan klarar mig toppen på mina smoothies!

Mitt mål är att gå runt och vara allmänt tight samt ha en så platt mage att jag kan böja mig ner och knyta skorna utan att det buktar ut på magen..
Undra om jag hinner till sommaren?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback