Hur var det nu igen, är man myndig eller ej?

God morgon världen.

Körde en skön försovning imorse och vaknade upp 20 minuter innan jag var tvungen att gå hemifrån.
Hoppas inga av mina kollegor läser detta då dom isåfall genast blir medvetna om att jag inte hann ta en dusch imorse, hehe.
Har förvisso gymväskan här, så det blir ett pass på rasten så dusch kan checkas av.

Hade en mysig kväll hemma hos Emmi igår med hemmagjord pizza och framtidsplanerande.
Förvisso ändras mina framtidsplaner hela tiden och Emmi klagade på att jag alltid går in fullt ut på det jag har fått för mig, och sedan 1 vecka senare är det något helt annat på kartan..
Känner till en viss del igen mig om vi säger så :)

Hur som, oavsett hur framtidsplanerna slutar så ska jag maxxa av mitt lån nu fortare än kvickt, för när det är gjort är jag fri att göra och bo vart jag vill utan att behöva tänka på att jag har ett lån som äter pengar i Sverige.
Om ni undrar varför jag har ett lån så berodde det på att förra våren då jag bestämde mig för att plugga i Istanbul så ansåg jag att det var roligare att leva livet under sommaren fram till resan, istället för att spara pengar..
Vilket resulterade i att jag bestämde mig för att ta ett lån istället för att vara ansvarsfull - 10 points Miki!
Förvisso hade jag en väldigt trevlig sommar, och man ska aldrig ångra något så jag är okej med det! :)

När jag ringde min bank igår och sa att jag vill höja amorteringen till 5000:- i månaden sa dom först okej, sedan ringde dom upp mig en halvtimme senare och sa att dom inte trodde mitt beslut var så igenomtänkt?
Eehm, tack banken för att jag får sköta min egen ekonomi.
Vart övertalad att göra manuella överföringar till lånet varje månad, men jag vet hur min självdiciplin är då det kliar i rese-nerverna, så jag ska ringa tillbaka idag och kräva att dom höjer amorteringen.

* * * Slut på onödigt vetande * * *




Kommentarer
Anna

Räntorna är så låga nu så bankerna vill helst att man sänker avbetalningen så de inte förlorar så mycket.

2010-05-04, 10:00:30
Miki

Du är Gud, tack! Nu jäklar ska det avbetalas!

2010-05-04, 10:39:32 http://mikissurroundings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback