Miki the inventor!

Jag går verkligen igång (don't take me wrong) på att prata turkiska på msn!
Jag tycker det är sååå mycket lättare att skriva och det mig dessutom några extra sekunders betänketid plus tillgång att slå upp ordet lite fort om minnet sviker.
Även om man inte skriver som en fullfjädrad turk alla gånger så kan jag definitivt göra mig förstådd och det är en sådan självförtroendes-kick då man har klarat av en hel konversation på turkiska! :)

Jag har insett att jag egentligen inte behöver gå i skola för att lära mig flytande för jag har stenkoll på den grammatiska grunden samt alla undantag osv, nu är det bara glosor och verb som behöver fastna i hjärnkontoret för att jag ska behärska turkiskan problemfritt..
Problemet är ju självdiciplinen, för det är inte alltid lätt att finna en timme eller två till att sätta sig ner och mata ord. Dessutom har jag sådana problem med minnet att man lätt blir frustrerad och stänger igen boken, och därmed förbannar min osunda livsstil som jag hade i tonåren som har bidragit mycket till mitt nedsatta minne..

Nice om man kunde ha ett USB-stick som man kunde koppla in i huvudet och på så sätt kunna turkiska flytande..
Ska nog uppfinna det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback