OFLYT!

Skön otur jag startade morgonen med!
Anländer till Jakobsbergs tågstation 07:05, det går ett tåg 07:09 och ett 07:13 så jag resonerar som så att jag kan lika gärna ta 13 över tåget så jag hinner ta min morgonrök i lugn och ro.
Dörrarna stängs 3 sekunder innan jag är klar och det känns förvisso liiite irreterande men nästa tåg går ju ändå om 4 minuter så strunt samma, solen skiner! :)
SL-tanten börjar yra om banarbete i högtalarna och meddelar att 13 över tåget är inställt och att nästa går 07:24..
Vad fan?

Väntar på tåget och inser omedelbart att det blir till att stå upp hela vägen i mina 12 cm's klackar, suck.
Skiten stannar mellan Spånga och Sundbyberg, blir stående i 10 minuter eller så..
Anländer slutligen till Sundbyberg där tågföraren meddelar att en passagerare insjuknat och behöver akut vård, och vi ska därmed stå i 10-15 minuter för att invänta ambulans.
Min kollega Luke tycker att det verkar som en smart idé att ta tunnelbana istället, sure.
Missar tunnelbanan med 1 sekund, väntar i 5 minuter och kommer sluuutligen fram till kontoret, dock försenade.
Det finns ingen skinka kvar uppe i frukostbuffén och min favorit-yoghurt hade tagit slut, vems fel tror ni det är??

LUKE såklart!! Det var ju han som övertalade mig att ta tunnelbanan istället för att vänta.. (Tåget anlände tidigare trots väntedtiden).

LUKE!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback