Oh no, it's alive!!?

Hej.....

Jag lever än, nätt och jämt.
Förstår seriöst inte vad jag har drabbats av för mördarbakterie?
Femte dagen med feber är inte riktigt okej..

Mitt jobb har någon sjuk jäkla policy där man tydligen inte litar på att folk faktiskt kan vara sjuka en lördag eller söndag, så om du är det ska du ha läkarintyg samma dag.
Någon som fattar logiken?
Så med andra ord hade jag behövt åka till sjukhuset igår för att få ett dumt jäkla papper som intygade att jag är döende i feber, bara för att mitt jobb eventuellt kan ha missat att det kokade om mig (as in fever) då jag lämnade kontoret vid lunch i fredags..
Inte en chans att jag betalar 300sek i taxi och sedan ytterliggare 150sek hos läkaren bara för att få det intyget.
För att sätta sig på en buss med 40-gradig feber fattar väl till och med en 5-åring att det är omöjligt?

Idag däremot skjutsade min käre pappa mig till sjukhuset där jag blev undersökt och dom kunde konstatera att det var ett virus - tadada as I didn't know!
Tog blodprov och började i vanlig ordning grina, sköterskan försökte lätta på stämningen och erbjöd mig ett klistermärke men det uppskattades inte i mitt tillstånd..
"Lilla vän, det är inte lätt att vara liten.."
Ursäkta?! Jag är faktiskt 23 och ett halvt!!!

Vart sjukskriven till och med torsdag, so long fuckers!
Jag får panik om inte den här febern ger med sig snart, jag känner mig som en mycket gammal människa som inte orkar göra någonting alls..
Jag bara ligger här i min blöta säng och kallsvettas och drömmer skeva drömmar..

Well well, femte dagen som rökfri iaf, det är nice! :)



Kommentarer
Lina

Åhh! Stackare. Tänker på dig!

2010-05-24, 22:36:51 http://enlangblondin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback