Drömvecka!

Sista dagen sov vi ut för att vi hade insett att någon tung solbränna skulle inte bli av denna vecka på grund av det ostabila vädret.
Klokt beslut för sista dagen var sval och regnig.
Eftersom det var fredag skulle O till moskén så han skjutsade tillbaka oss till hotellet för egentid, och vi beslutade oss för att köra en uträttardag.
Försökte oss på lite lunch i buffén men det var inte många tuggor som slank ner.
Lade oss i en varsin solstol vid poolen för att fånga solen som för 10 minuter kikade fram men gav upp då det började dugga.

En runda på stan tills det började spöregna, kändes mindre kul att springa omkring i klänning så vi tog en taxi tillbaka till hotellet för att byta om och därefter åkte vi in igen för en sjukt välbehövlig lunch i form av midye - musslor.
Mötte upp Onur och Recep för chill och té-drickande.
Konversation kom så småningom in på att O återigen påpekade att jag borde bära slöja, dock med glimten i ögat.
Inte många minuter efter det ville jag och Nattan springa i shoppingstånd så vi drog iväg en sväng, och kläckte rätt fort idéen att köpa varsin sjal för att göra så hans dröm går i uppfyllelse..
Ni skulle ha sett minerna på dom två när vi helt lungt och sansat kom tillbaka och slog oss ner i varsin sjal, hahaha!
Dålig timing att en gammal tjejkompis kom förbi precis då och fick en smärre chock när hon såg mig sitta där med slöja som om det vore världens normalaste sak, jag fick dock bråttom att riva av den och förklara läget.
Viktoria har bott i Turkiet sedan 8 år och har kört restaurang, reseledare samt nu mäklarbranschen och jag ska inte sticka under mattan med att jag gärna skulle leva hennes liv.
Värre vart det när hon meddelade mig om att hon kunde fixa mäklarjobb till mig på nolltid och att vi kunde gå upp till hennes kontor på störten och fixa det.. :))

Åkte senare på kvällen hem för att packa väskorna samt köra en sista make over för den sista kvällen.
Körde återigen musslor som middag, tog en drink på Havanna för att säga hej till Deniz och såg i samband med detta en väääldigt bekant ansikte som var en dröm för ögat..
((Anna - JAG SÅG ITALIANO BALIANO!!!!))

Sista kvällen vart lugn och sansad, en vattenflaska per drink för att slippa bakfylla då vi skulle vakna vid 8.

Jag sov inte på hotellet en enda natt under veckan, så en sista walk of shame avverkades på morgonkvisten för tät följd av frukostbuffé och packning.
Resan hem gick bra, sov mestadels och nu sitter jag hemma i köket och är nostalgisk tillsammans med Nattan.
Veckan i Alanya var grymt lyckad och nu är det tidsnedräkning till nästa resa 'hem'.. :)

Två muslimdamer och en Veli.






Missade att ta fina bilder på balkongen då det var sol..





Kommentarer
Lina

Åhh! Söta du, vad bra du haft det. Och jag är såklart nyfiken på hur det känns med O nu...? Vi får försöka få in lite chatt i dagarna.

2010-05-01, 23:12:05 http://enlangblondin.blogspot.com/
Anna

Haha, den där jävla Balliano kommer vara som en demon i ditt Alanya-liv för alltid! Jag är sjukt avis.. vill åka nu.. Boka en resa i september, vi måste(!) vara där samtidigt!



2010-05-02, 20:19:59
Miki

Lina, vi behöver definitivt ett snack! :)



Anna, jag vet! Och han var till och med snyggare än jag mindes honom!

Jag var helt skakis då jag insåg att det var han som jag tittade rätt i ögonen... September it is! :)

2010-05-02, 22:39:17 http://mikissurroundings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback