Back in the days - flashback :)

Helgen har vi inte heller pratat om insåg jag precis.
Körde en produktivitetsdag i lördags hemmavid, rensade garderoberna och slängde onödiga plagg samt lassade upp vinterkläder på vinden.
Packade upp sommarkläderna vilket alltid är lika kul då man påminns om massor av kläder som man inte tänkt på under hela vintern.. :)

Hittade en kartong fylld med gamla saker som jag inte tittat på sedan vi flyttade in i huset vilket var, om jag inte missminner runt 2003?
Gamla skolkataloger från högstadiet i Viksjöskolan, och herregud vilken liten fjant jag var!
Det fanns inte många elever jag inte hade en åsikt om, och alla dessa åsikter stod nerkladdade ovanför personen..
You name it, ni kan ju tänka er vilket nedsättande språk man använde sig av i 13-års åldern?
"Hora, slampa, fitta, fetto, glasögonorm, tönt, luktar illa, mobbad, äcklig, ful.."
Efter ord som ofta användes var också 'offer', haha.
Sedan var det ju inte baaara negativa saker, det fanns ett antal personer som fick kommentaren "bäzt, zötiz, lay joo, znällast, cool" osv..
Hahaha, jag minns hur viktigt det var att vara just 'cool' i den där åldern, och det ovanstående beteendet visar ju just på motsatsen - hur ocool och osäker man var! :)

Jag hittade även ett gäng skolböcker som var döpta till "Mikz0r (that would be me) och Tetz0rs (Tette) brevskrivarbok".
Vi var oskiljaktiga första åren i våran uppväxt och gick igenom alla tonårsgrejjer tillsammans, och ni kan ju bara föreställa er vad vi skrev om i dom där böckerna, haha!
Vi umgås inte längre, men då vi träffas kommer det definitivt aldrig bli en tyst sekund med tanke på alla minnen vi delar!

Utöver dessa saker fann jag dessutom en tjock mapp med dokument, broschyrer etc från EF..
Då mindes jag helt plötsligt att jag hade anmält mig till ett års high school studier i USA när jag var 16 år..
Allt var fixat och klart, mina goa föräldrar hade lovat att pröjsa, anmälningen var fullbordad, värdfamilj var ordnad och det var mer eller mindre bara tidsräkning kvar..
Kom jag iväg?
IGE! (Icke på fast med danskt uttal.)
Nu hoppas jag att mitt ex Jompa läser detta, för den jäveln fick mig att avboka!!
Haha, nej inget skylls på honom men anledningen var helt enkelt att jag var så kär så jag ville inte åka iväg ett år eftersom jag var i ett förhållande med honom.
Man ska aldrig ångra något, men dra mig baklänges vilken uppoffring!

Här har vi ett stycke Tretre, nämnd ovan.


Också nämnd ovan, ett stycke Jompa.


High school i USA...
Jag skulle vara en cheerleader! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback