Jag vill, jag vill, jag vill!!

Jag ska inte vara i Sverige, så är det bara.
Fy, alltid samma känsla varje gång jag återvänder från en resa och jag frågar mig själv samma fråga varje gång;
Vad gör jag egentligen i Sverige, varför 'slösar' jag bort min ungdom här och inte på ett varmt ställe?
Det är verkligen nu man ska ta vara på sin ålder och göra dom sakerna som man inte kan göra då man är 'vuxen' och har för mycket ansvar, måsten och är fast någonstans.

I och med att min uppsägningstid är på tre månader är risken så stor att jag hinner ångra mig innan det är dags..
Jag har verkligen tre perioder, antingen vill jag leva livet i Sverige och slösa pengar och ha det bra, eller så vill jag spara pengar och trygga min framtid, eller så vill jag bara släppa allt här och jobba utomlands på obestämd framtid.
Nu är jag mittimellan period två och tre, mest tre.
Tänk om man kunde dra en tre-månaders tjänstledighet och köra reseledarsvängen i Alanya över sommaren?
Det vore sååå ultimat!!
Jag skulle dock aldrig våga be om det, tror inte mina chanser är så höga.. :)

Vad dröm livet vore om man var ekonomiskt oberoende och slapp tänka på jobb!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback