Nostalgisk.

Med risk att låta sentimental så sitter jag för närvarande och läser igenom min fina vän Lina's blogg från Istanbul..
Vi var så unga och oförstörda den första tiden där nere, lycklig ovetande om farorna som vilade.. Haha.

Jag vill spola tillbaka tiden och återuppleva mina 3 månader i Istanbul, och förvisso göra vissa saker annorlunda men bara att få känna av känslan av att vara Istanbul-bo igen..

Vinluncherna varenda fredag oavsett omständigheter och väder..
Jag tror vi missade EN max två, och då på grund av att någon av oss inte befann sig i Istanbul över dagen.
Den turkiska maten i form av meze som O tvingade i mig och som jag tillslut lärde mig att älska.
Dom oändliga mängderna av té som dracks hela tiden..
Kyckling-mannen på vår gata i stan..
Shoppingrycken där mer eller mindre varenda affär på hela Istiklal betades av.
Diverse besök, varav höjdpunkten Charlotte och Daniel..
Starbucks.. Gözleme.. Börek.. Böneutropen..
Plugg på det underbara caféet Green Garden i Sultanahmet där Turkiet gjorde sig till rätta.
Den fridfulla båtturen från Europeiska till Asiatiska sidan av Istanbul.
Min älskade och högt saknade lilla Alpaçino..
Musiken, rösterna, ljudet, tutandet.. Allt känns så magiskt nu när man är i Sverige..




Kommentarer
Lina

Åhhh... det var tider det... och så unga och oförstörda...

2010-05-07, 23:12:46 http://enlangblondin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback