The road trip of all times!!

Många gör den traditionella Asien-resan i sina yngre år, och det verkar ju helt fantastiskt!
Jag tycker verkligen om Thailand, och kunde inte vänja mig vid dess skönhet utan tappade hakan varje dag av att beskåda omgivningarna.

Själv backpacker-resandet har dock aldrig riktigt frestat mig sådär jättemycket.
Kan ni klura ut vad min dröm-långresa skulle vara?

Det börjar på T och slutar på urkiet.

Och det ska självklart bli verklighet, man ska inte gå omkring och drömma utan man ska göra det till verklighet!
Nästa sommar kommer jag ta köra en långresa i mitt paradis där jag verkligen ska uppleva Turkiet i dess storhet!

Flyger ner till Alanya från England och hänger där någon dag och hälsar på nära och kära.
Beger mig därefter vidare utefter kusten med destination Gaziantep (läs; Engin Nurşanis hemstad).
Hänger där några dagar beroende på hur bra det går att övertala hans föräldrar om att han bör gifta sig med mig.

Kör vidare rätt igenom landet och kommer så småningom anlända till Trabzon, och där blir jag kvar i säkert en vecka om jag får som jag vill.
Jag har ju tidigare skrivit om hur nyfiken jag är på det stället.
Käka lite hamsi och dansa kolbastı! :)

I Istanbul blir man väl också kvar i 1 vecka eller i 1 år. Helst föralltid faktiskt, ska bosätta mig hos Angie.
Jag ska trycka i henne chockladkakor dygnet runt och tvinga henne att ha Twilight-marathons flera dagar i veckan med mig!
Från Istanbul och tillbaka till Alanya kör vi en visit i Ankara, bara för att ha varit där, och sedan Konya.

Den sydvästra delen av Turkiet kommer avverkas så fort som möjligt också, det blir dock resa två.

Anna, nedräkningen kan börja, den har du koll på va?
Lina, är du på?




Kommentarer
Angie In Turkey

Det later as kul, hade gärna följt med ocksa om jag inte vore gift.. Om du vill kan jag ringa till hans föräldrar och försöka övertala hans föräldrar eftersom jag själv bor ju här och är svensk, sa dom far höra det av nagon som redan är gift ;)



Men hörredu du verkar ha jätte stora problem med chocklad. Gillar du inte chocklad? Säg inte nej, Det finns vissa människor jag inte klarar av. Folk som inte gillar cola och chocklad. Dom stora C-en. Herreguuuud. Jaja, JAG GILLAR TWILIGHT, JAG GILLAR FILMERNA, DOM ÄR BRA, och man maste fa skämta om saker Miki, Sa är det.. Du ser bara inte humorn eftersom du tar det som ett pahopp mot filmen istället. Tycker synd om dig.

2010-10-07, 17:22:12 http://angielovely.blogg.se/
malin

Du kan ju hälsa Sarp när du ändå svänger förbi Samsun! Eller skjutsa mig dit ;););)

2010-10-07, 17:37:47
Lina

Jag är på! Inte hela sträckan men delar av den (såklart Istanbul). Och jag kommer att kombinera resan med business. Leta guldkorn till företaget. Måste ju finnas massa härligt turkiskt hantverk i ngn by du ska dansa turkdans i! Tjihoo vad kul!

2010-10-08, 17:46:25 http://enlangblondin.blogspot.com/
Miki

Du kan väl följa med ändå, du får time'a in det när han har någon längre turnering eller träningsläger? Klart du ska med!!



Jag ÄLSKAR choklad, men JAG skulle inte känna mig fräsch om jag började frossa i mig på morgonen för det är mitt problem serru, det finns inget som heter 1 bit choklad i min värld. Här äter vi tills vi svimmar..

Så min alldeles egna åsikt är att det är osmakligt att äta choklad på morgonen, men det är ju jag och vi alla är olika ;)

Angiiiiiiiie för helvede, du har blivit för turkiliserad..

Du vet att turkar inte vet vad ironi är va? Du håller på att bli förtrollad... :(

2010-10-09, 11:25:05 http://mikissurroundings.blogg.se/
Miki

Orka välja att gå i skola i Samsun istället för Istanbul, den där Sarp verkar inte ha alla hästar hemma..



Lina, jag visste att du skulle digga lite av den idéen!! :)

2010-10-09, 11:29:18 http://mikissurroundings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback