10-poängs-lördag!

Min lördagsafton har varit helt underbar och avkopplande.
Började med att snöra på mig joggingskorna och sätta på mig hörlurarna för att ge mig ut i skogen och jogga i en halvtimme.
Det är så mysigt och fridfullt att springa på en ödslig skogsväg, samtidigt som det är en lurande rädsla när skymningen lägger sig..
Jag ska ta med mig kameran och gå ut till Översjön imorgon igen för att fånga hösten på bild, det är verkligen vackert med alla skiftningar!
Möttes hemma av en obeskrivligt god middag bestående av färsk svamp plockad samma dag, mör oxfilé och ugnsstekta rotfrukter med massor av vitlök..
Det sas inte många ord under middagen kan jag säga, däremot vart det mycket skratt efter middagen, speciellt på mig och pappa.
Hans 'fru' förstår sig verkligen inte på våra skämt sinsemellan och tycker vi har på tok för rå jargong mellan oss.
Så medans hon sitter och blir helt chockad och obekväm av våra kommentarer och skämt så ligger jag och pappa dubbelvikta av skratt, just för att hon reagerar som hon gör..
Denna kvälls skrattnojjor förlängde verkligen mitt liv med en extra timme!

Nu ligger jag nedbäddad i sängen sedan en halvtimme med rykande té och marabou mint-krokant.
Är mjuk som en bebisstjärt efter min spa-behandling jag ägnade dom föregående timmarna åt..
Att vara hemma en lördagskväll och bara rå om sig själv i sällskap med hår och ansiktsmasker, levande ljus och sådan här musik är nästan oslagbart..

God natt, imorgon vaknar vi upp utvilade och startar morgonen på gymmet efter en stadig frukost :)








Kommentarer
Elisabet

Ohhh vad skönt det ser ut!!! Vill också :)

Miki

Det var så himla mysigt!! :)

2010-10-03, 11:37:16 http://mikissurroundings.blogg.se/
Tina

Ser fantastiskt mysigt ut! Vilket fint badrum du har!

2010-10-03, 19:01:16 http://www.spabehandling.org/
Miki

Tack Tina! Och tack för tipset om din egen hemsida, den kommer jag få användning av.

2010-10-03, 19:18:49 http://mikissurroundings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback