ELIT på Paintball!

Jag hade önskat att min kollega laddat upp bilderna han tog med sin systemkamera, men jag misstänker att han vart kvar länge på krogen igår och fortfarande dejtar kudden.

Igår sprang jag och kollegorna omkring i ett skogsområde och på ett lerigt fält och sköt stenhårda färgkulor på varandra, ett superkul sätt att spendera en fredagseftermiddag enligt mig!
Dessutom betald för dom stjärtisarna som var schemalagda (inte jag givetvis).

18 grabbar och jag och River som det överlägsna könet delades vi upp i lag och gick igenom alla säkerhetsregler etc.
Jag klunkade i mig rosé medan han pratade för att utplåna nervositeten och rädslan, för pain och Miki går inte hand i hand, det är något som är true story.
Dubbla tjocktröjor under overallen hade jag på mig för att dämpa smärtan från skotten, kutade runt som en liten michelin-gubbe! :)

Började bomba och höll på i 1-2 timmar, och fegis som jag var agerade jag krypskytte första spelen, men sådana behövs ju också ;)
När jag i slutet vågade mig ut på banan, springades, krypandes och rullandes mellan alla stenblock, hundkojjor och bildäck så inträffade självklart det som inte fick hända!
I sista minuten blir jag träffad på ansiktsmasken så färg skvätter på hela min kind och det kändes som om 100 små minimänniskor gav mig en rejäl örfil på kinden samtidigt.
Som ett pisksnärt av färgsplitter!
Dessutom stukade jag foten när jag skulle kasta mig ner från våran borg och hamnade på massa stenar.
Gissa vem som gick runt och kände sig som en martyr trots att folk hade maffiga blåmärken på hela kroppen..?

BBQ och mingel när vi var färdiga och därefter hoppade ett väldigt trött gäng på tunnelbanan tillbaka till civilisationen och till närmsta krog.
Jag orkade med ½ glas vin därefter tackade jag av och gick hem och sov, det var mer ansträngande än jag trodde.


Jag och sir Gareth!


Hela gänget!



Mitt team!



Uppvärmning!



Eliten!



Jag och min kära Luke :)



Smakade inte så gott..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback