Blottar mig själv och höjer andra.

Jag har fått en kul utmärkelse av min habibi Anna, teşekkürler aşkım benim!




Med denna fina utmärkelse kommer några små förpliktelser:
♦ Kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den.
♦ Tacka och länka till den som nominerade dig.
♦ Nominera sju andra bloggare och länka till dem.
♦ Berätta sju 'intressanta' saker om dig själv.

Jag förmodar att jag inte får länka till Anna, men hennes blogg har ni ovan - besök den!

Jag har nominerat dessa sju bloggar som jag slumpvis klickar in på dagligen.

Lina - En stilig och smart blogg om livet i Malmö och random vardagsreflektioner. Min trogna fredags-vins-tjej från Istanbul.
Angelica - En riktigt skön tjej som skriver om vardagen i Istanbul och andra knäppa ämnen hon kommer på, känns som att jag känner henne vid det här laget.
Malin Elisabeth - Också en blogg om Istanbul med många klockrena inlägg som får det att värka till i magen av saknad.
Gittan - Världens roligaste, sjukaste, skönaste och mest skruvade bloggerska!
Therese - En tjej som skriver på ett sådant positivt, optimisiskt och gulligt sätt. Hennes blogg gör mig glad och dessutom delar vi samma kärlek till Istanbul.
Stina - En livsnjutarblogg med underbara bilder och en klädstil to die for.
Charlotte - Jag kan inte anklaga henne för att uppdatera så ofta, men när hon väl gör det är det rolig läsning! Min själsfrände.


And then me, myself and I..
  • Jag har en extrem fobi för hål och prickar och har haft sålänge jag kan minnas. Jag får en otrolig ångest och vill bara försvinna från jordens yta när jag ser vissa hål. Till denna kategori hör bland annat bikupor, paprika-kärnor och symmetriska bubblor.
  • Jag tittar nästan aldrig på TV eller film och har aldrig någonsin följt en serie (förutom Andra Avenyn på SVT play då jag bodde på Malta). Jag snittar max 1 timme i månaden framför TV'n och då är det alltid hos vänner.
  • Jag har en hel del uråldriga skärsår på armarna och svarar jämt när jag får en dum fråga i stil med "men herregud, vad är det där" att jag har fastnat i gräsklipparen eller vart på safari i djungeln och vart attackerad av ett lejon (som ett flertal personer gått på).
  • Jag lider av ett ofattbart dåligt minne och får ständigt tänka efter vad jag gjort eller haft på mig dagen innan. Jag har svårt att minnas vad jag sagt (och bör därmed alltid hålla mig till sanningen), och har grova problem med inlärningen eftersom jag glömmer vad jag läst.
  • Jag hade ätstörningar från lågstadiet tills för några år sedan och fick en specialkost i skolmatsalen som jag själv valde. Min kost bestod därmed av pannkakor, mannagrynsgröt och yoghurt under varje lunch i hela 9:an.
  • Jag var väldigt elak som barn och tonåring och var den typiska 'mobbaren'. Jag behandlade mina två 'bästa' vänner i lågstadiet väldigt dåligt och tvingade dom att göra saker som dom var rädda för och dessutom var dom tvungna att tilltala mig som chefen eller härskaren. Jag var även extremt kaxig i början på högstadiet och vart hotad med avstängning flera gånger av kuratorn. Tack och lov insåg jag hur fult mitt beteende var och ändrade om till att bli en supersnäll tjej som inte vill skada någon! :)
  • Jag är otroligt impulsiv, som förmodligen är en del av min ADHD, och kan få för mig alla möjliga saker helt från ingenstans och sedan vilja köra stenhårt på dom utan att så mycket som ens överväga något annat. Detta har resulterat i att jag flera gånger har sagt upp mig för att göra något helt annat och sedan fått gå till chefen med svansen mellan benen och ta tillbaka min uppsägan.




Kommentarer
Lina

Wao tjusigt tack... :) Dina sju grejer om dig själv var sjukt underhållande och sååå Miki. :)

2010-09-09, 23:36:56 http://enlangblondin.blogspot.com/
Miki

Haha, det finner jag både positivt och negativt men tack ;)

2010-09-10, 07:40:10 http://mikissurroundings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback